رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان:

بیش از ۱۶ جرم شایع در نیروهای مسلح استان سمنان مورد بررسی قرارگرفت

یونسی گفت: بیش از ۱۶ جرم شایع در نیروهای مسلح مورد بررسی قرارگرفت و راهکارهای پیشگیری آنها اعلام و در سطح نیروهای مسلح اجرا شده است.

رحیم یونسی رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سمنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با اشاره به اصل ۱۵۶ بند پنجم تکالیف دستگاه قضایی گفت: یکی از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح پیشگیری از وقوع جرم است.

او افزود: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از ۲۵ سال پیش اقدامات پیشگیری از وقوع جرم را با کمک فرماندهی نیرو‌های مسلح و افراد صاحب نظر انجام داده است.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش مهمی از جرایم متوقف شده ادامه داد: بیش از ۱۶ جرم شایع در نیرو‌های مسلح مورد بررسی قرارگرفت و راهکار‌های پیشگیری آن‌ها اعلام و در سطح نیرو‌های مسلح اجرا شده است.

یونسی با توجه به اینکه با کاهش چشم گیر ورود پرونده‌ها مواجه هستیم اضافه کرد: سازمان قضایی در دو مقوله بحث آرای قضایی وآموزش نیرو‌های مسلح فعال است.

او با اشاره به دغدغه سازمان قضایی نیروی مسلح در بحث زندان و زندانبانی‌ها اظهار کرد: سازمان در این خصوص نگاه ویژه‌ای دارد چراکه نمیشود گذشته تاریک یک زندانی را به آینده آن تسریع داد و ما معتقدیم که زندانی اگر یک اشتباهی کرده از انسانیت خارج نشده و در نتیجه باید فرد را به عنوان یک شهروند مورد توجه حمایت وآموزش قراردهیم تا در جامعه مورد پذیرش قرارگیرد.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان سمنان ضمن تاکید بر استفاده از وظایف محول شده از سوی قانون کیفری وقانون مجازات اسلامی ادامه داد: بر اساس وظایف محول شده تلاش میکنیم تا در جرایم سبک از مجازات زندان وحبس استفاده نکنیم تا زندان جمعیت کیفری آن کاهش پیداکند و در نهایت زندانیان مورد اصلاح وتربیت سیستم ما قرارگیرند .

او تصریح کرد: سازمان قضایی ودادستان وقاضی ناظر زندان بصورت مستمر از بند نظامیان بازدید میکنند تا مشکلات ومسائل زندانیان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

یونسی در پایان با اشاره به اینکه در سال گذشته تمام پرونده‌های ارسالی دیوان عالی کشور تأیید شده است، ابراز کرد: ۹۵ درصد آرای دادگاه‌های بدوی نیرو‌های مسلح و تجدید نظر استانی، توانسته است مهر تأیید را دریافت کند و تنها پنج درصد نقض شدند.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار