تپش تند نبض صادرات در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۷۰۵ هزار و ۴۸۳ تن کالا توسط ۲۹ هزار و ۸۶۵ دستگاه کامیون در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در هفت ماه اول امسال با وجود شیوع ویروس کرونا خبر داد.

 ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: مجاورت این استان با منطقه ژئوپولیتیک خلیج فارس و آب‌های بین المللی، همسایگی با کشور‌های پاکستان و افغانستان، همجواری با حوزه شبه قاره هند و همچنین امکانات بالقوه اقتصادی و ترانزیتی از جمله پایانه‌های مرزی موجب ایجاد موقعیت تجارت فرامرزی ممتاز برای استان شده است به طوری که با وجود شیوع ویروس کرونا شاهد رونق مرز‌ها هستیم.

 وی ادامه داد: ۴۲۷ هزار و ۷۸۲ تن از مجموع کالا‌های صادراتی سیستان و بلوچستان در هفت ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و ۲۷۷ هزار و ۷۰۱ تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه می‌باشد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: مواد غذایی، سیمان، مواد سوختی، گازمایع، قیر و حلال شیمیایی عمده کالا‌های صادر شده از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می‌دهند.

 کرد اظهار داشت: همچنین ۱۲۵ هزار و ۸۰۴ نفر مسافر نیز در هفت ماهه سال جاری از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه تردد کردند.

 وی مجموع ترانزیت و واردات از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را به ترتیب ۳۲۷ هزار ۶۰۸ تن و ۳۹ هزار و ۸۳۱ تن کالا عنوان کرد.


 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان درپایان خاطر نشان کرد: به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت پایانه‌های مرزی استان این اداره کل اقدامات عمرانی مختلف نظیر عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه قرار داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار