عدم تناسب درآمد با هزینه‌ها بزرگترین چالش پیش روی بیمه سلامت است

سرپرست بیمه سلامت زنجان بااشاره به اینکه پیشگیری از بیماری در جامعه، تعداد مراجعات به مراکزدرمانی و به تبع آن هزینه‌های تحمیلی به بیمه سلامت را کاهش می‌دهد، گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش پیش روی بیمه سلامت عدم تناسب درآمد با هزینه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شیویاری سرپرست بیمه سلامت استان زنجان  امروز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت زنجان با اشاره به هفته سلامت از سوم تا ۹ آبان، گفت: آگاهی بخشی رسانه‌ها در خصوص بیمه سلامت اهمیت ویژه ای دارد چرا که دولت هزینه‌های زیادی را به این حوزه اختصاص می‌دهد و یکی از اساسی‌ترین اقدامات انجام گرفته در نظام جمهوی اسلامی تصویب قانون بیمه همگانی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون بیمه سلامت استان زنجان  با ۸۰ نفر نیروی انسانی در استان زنجان به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهد، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد جمعیت استان زنجان در صندوق‌های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

شیویاری شعار پنجمین روز از هفته سلامت را "پیشگیری، فرهنگ سازی و آموزش" اعلام کرد و افزود: نهادینه کردن این موضوع مهم در جامعه و اطلاع رسانی‌های مستمر بسیاری از مشکلات به وجود آمده را برطرف می‌کند.

او بابیان اینکه در برخی مواقع بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت از نوع خدمات ارائه شده گله‌مند هستند، گفت: این امر مهم به دلیل نبود توازن بین درآمد و هزینه‌ها است که موجب می‌شود مطالبات به موقع پرداخت نشود.

سرپرست بیمه سلامت استان زنجان بااشاره به اینکه فرهنگ سازی و ارتقای سواد سلامت در راستای پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری کند،گفت: این کاهش هزینه‌ها می‌تواند به حوزه‌های دیگری نظیر آموزش تخصیص داده شود.

او افزود: در سال ۷۴ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و یکسال پس از آن نیز دولت، به سازمان بیمه خدمات درمانی سابق که اکنون به سازمان بیمه سلامت تغییر نام یافته ابلاغ کرد.

شیویانی ادامه داد: هدف از انجام این کار پوشش تمامی آحاد جامعه تحت حمایت بیمه بود که در حال حاضر این مهم به میزان زیادی محقق شده هر چند کاستی‌هایی وجود دارد و بخشی از مردم زیر چتر بیمه سلامت قرار نگرفته اند.

این مسئول گفت: طی برنامه پنجم توسعه این قانون مصوب شد که بیمه همگانی اجرایی شود که اکنون ساز و کار‌های آن، بطور کامل مشخص و در شرف انجام است که در استان زنجان نیز نتایج خوبی به دست آمده است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.