سیسی: آزادی بیان به معنای توهین به یک و نیم میلیارد نفر نیست

رئیس‌جمهور مصر ضمن محکوم کردن اقدام اسلام‌ستیزانه فرانسه، تاکید کردن که آزادی بیان باید هنگامی که به احساسات یک و نیم میلیارد نفر خدشه وارد می‌کند، متوقف شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر امروز (چهارشنبه) در مراسم ویژه میلاد پیامبر (ص) در وزارت اوقاف این کشور، انتشار کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد.

او گفت: توجیه افراط گرایی در پوشش دین خیلی با دین حقیقی فاصله دارد و این کار حرام و جنایت است.

سیسی تاکید کرد: آزادی بیان هنگامی که به احساسات یک و نیم میلیارد نفر در جهان خدشه وارد می‌کند، باید متوقف شود.

او افزود: دین اسلام بر همزیستی مسالمت آمیز میان تمام مردم بنیان نهاده شده است و پیام اسلام که از پیامبر (ص) گرفته‌ایم پیروزی آزادی است. آن هم آزادی در ایمان، اختیار و اعتقاد و آزادی اندیشه نباید آزادی‌هایی دیگر را باب میل بشریت تغیر دهد تا به تنشی منجر شود که به پایان آن تخریب و ویرانی است. باید مرز‌های همه مردم رعایت شود و به بهانه آزادی نباید افراط گرایی را با پوشش دین توجیه کرد.

رئیس جمهور مصر ایجاد آگاهی میان مردم را در سایه تلاش‌های موسسات دینی، آموزشی و فرهنگی عنوان کرد تا هر فردی بتواند در مواجهه با این چالش‌ها حق و باطل و حقیقت و شایعه را از هم تشخیص دهد و تفکیک کند.

او در پایان اعلام کرد: به تمامی پیامبران احترام می‌گذاریم و آن‌ها را گرامی می‌داریم، زیرا خداوند آن‌ها را انتخاب کرده است و اهانت به ایشان خوار شمردن ارزش‌های والا به شمار می‌رود.

پس از قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام (ص) را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند» و فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

در پی اهانت‌های امانوئل مکرون، خشم مسلمانان برانگیخته شد و شماری زیادی از مردم معترض خواستار «تحریم کالا‌های فرانسوی» شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار