مهدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای حضور دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه پس از تکمیل ثبت نام‌ها تصمیم‌گیری می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره حضور دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه با توجه به شیوع کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

رضا مهدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در اوایل شهریور با معاونت آموزشی، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای آشنایی دانشجویان جدید الورود با امکانات دانشگاهی جلسات متنوعی به صورت وبینار برگزار کردیم.

او افزود: حدود ۶۰ الی ۷۰ نفر از روسای دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در استان‌های مختلف به صورت مجازی در جلسات ما شرکت کردند تا برای آشنایی دانشجویان جدید الورود با امکانات آموزشی دانشگاه‌ها تصمیم گیری کنیم که سناریو‌های مختلفی برای این منظور طراحی شد.

مهدی تصریح کرد: سناریو اصلی به منظور آشنایی دانشجویان جدید الورود که مورد تایید ما قرار گرفت به این روش بود که حتی در صورت مجازی برگزار شدن کلاس‌ها حداقل دانشجویان جدید الورود یک الی دو هفته در فضای دانشگاه، فضای آموزشی دانشکده‌ها و .. حضور داشته باشند تا با مقررات عمومی، کارکرد‌های عمومی، هویت دانشجویی و امکانات دانشگاه آشنا شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح کشور نسبت به دو ماه گذشته باید شرایط کشور را بسنجیم و با در نظر گرفتن تمامی امکانات تصمیم به حضور فیزیکی دانشجویان جدید الورود در دانشگاه بگیریم تا به اینصورت سلامت دانشجویان، استادان و کادر خدماتی دانشگاه به علت وجود این بیماری ناعلاج مورد آسیب جدی قرار نگیرد.

مهدی تاکید کرد: در دو هفته گذشته نامه‌ای به تمامی مراکز استانی ابلاغ کرده ام تا در صورت اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا و فرمانداری استان مورد نظر دانشجویان به صورت گروهی و چرخشی در دانشگاه حضور یابند، یعنی در صورت امکان تشکیل کلاس به شیوه سنتی تنها با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام آن محقق خواهد شد.

او ادامه داد: در حال حاضر ثبت نام دانشجویان جدید الورود در دانشگاه کامل نشده است و ما نمی‌توانیم تصمیم جدی برای حضور آنان در دورن دانشگاه بگیریم؛ بنابراین سناریو‌های مطرح شده خود را برای حضور یا عدم حضور دانشجویان جدید الورود و قدیمی در دانشگاه بعد از مراحل تکمیل ثبت نام این دانشجویان با توجه به در نظر گرفتن کیفیت، مشخصات و مدیریت کنترل شده عملی خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان جدیدالورود در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۰۰ هزار نفر است که حدود ۸۰ هزار دانشجو در مقطع کاردانی و ۲۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار