واکسیناسیون ۵۸ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در صیدون

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی خوزستان گفت: ۵۸ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در بخش صیدون باغملک از ابتدای سال ۹۹ تاکنون واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: علیرغم کمبود منابع مالی و انسانی با همه توان در جهت خدمت رسانی به عموم مردم و بهره برداران مرتبط با حوزه دامپزشکی اقدامات مستمری انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه فعالیت در بخش‌های صعب العبور از جمله؛ منطقه صیدون شهرستان باغملک با همه توان در حال اجرا است، افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، ۵۷ هزار نوبت سر واکسیناسیون علیه آبله، بروسلوز، تب برفکی در جمعیت دام سبک و بالغ بر یک هزار نوبت سر واکسیناسیون در دام‌های سنگین شامل؛ گاو و گوساله به صورت رایگان انجام شد.

آنتیک چی با اشاره به اینکه بالغ بر بیش از ۸۰۰ مورد بررسی و مراقبت از بیماری در این منطقه صورت گرفته است، اظهار داشت: تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های خام حاصل از انواع دام و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از وظایف اصلی دامپزشکی است که با همکاری کارشناسان فنی این اداره کل براساس برنامه‌های هدفمند و مستمر با حضور میدانی و عملیاتی در مناطق مختلف ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.