پویش"مامان پزشک" راهکاری برای توانمندسازی مادران

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پویش ملی مامان پزشک با هدف آگاه‌سازی و توانمندسازی مادران ایرانی در مسیر رفتار صحیح با آینده‌سازان این مرز و بوم در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بهاره ایمانی عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به عنوان یک پزشک و استاد دانشگاه یکی از وظایف و رسالت‌هایم در زمینه آموزش و آگاهی مردم است و در این خصوص پویش ملی مامان پزشک با همکاری معاونت پژوهشی، روابط عمومی و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این دانشگاه فعال شد.

او افزود: در اجرای این طرح بیش از ۱۰۰ نفر در قالب تیم‌های تدوین، ترجمه، تهیه پروپوزال، اجرا و حوزه اطلاع‌رسانی همکاری کردند.

بیشتر بخوانید

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با همکاری صداوسیما وبینار مجازی به‌صورت آنلاین از طریق در حوزه‌های مختلف سلامت و بهداشت کودکان در ۱۳ عنوان (تغذیه در هزار روز اول زندگی)، (زندگی سالم در آینده با تغذیه سالم کودکان)، (تکامل طبیعی کودکان و تشخیص زودرس مشکلات تکامل)، (شیردهی موفق، چالش‌ها و راهکار‌های آن)، (دغدغه امروز والدین بدغذایی و بی‌اشت‌هایی در کودکان)، (آشنایی با بیماری‌های عفونی و تنفسی شایع در کودکان و برنامه واکسیناسیون)، (آموزش احیا پایه و کمک‌های اولیه و پرستاری از کودک بیمار)، (آشنایی با بیماری‌های پوستی و گوارشی شایع در کودکان)، (چاقی کودکان معضل قرن، پیشگیری و راهکارها)، (پیشگیری از حوادث و سوانح در کودکان، کودک ایمن)، (آشنایی با مشکلات عاطفی و رفتاری در کودکان)، (مراحل طبیعی بلوغ و پیشگیری از بلوغ زودرس) و (سلامت دهان و دندان) برگزار می‌شود.

 ایمانی با اشاره به اینکه مدت زمان هر وبینار ۲ ساعت است که ۱.۵ ساعت آن به آموزش و نیم ساعت دیگر به پرسش و پاسخ اختصاص دارد، بیان کرد: در کنار برگزاری این وبینار‌ها جهت بررسی تأثیر آموزش‌ها پروژه‌های تحقیقاتی با همکاری دانشجویان عضو کمیته تحقیقات دانشجویی انجام خواهد شد و تأثیر آموزش‌ها در مادران بررسی خواهد شد.

او تصریح کرد: به جز معاونت پژوهشی، روابط عمومی و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گروه پزشکی اجتماعی، گروه علوم اعصاب، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت، مدیر گروه زنان، مدیر گروه مامایی و همچنین شهرداری مشهد در بحث چاپ و نصب رایگان بنر‌های آموزشی در این خصوص با عوامل پروژه مامان پزشک همکاری خواهند داشت.

عضو هیأت علمی گروه اطفال و نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص راه‌های برقراری ارتباط عموم مردم با پویش مامان پزشک، تاکید کرد: علاقه‌مندان به پیگیری‌های برنامه‌های پروژه مامان پزشک می‌توانند ما را در فضای مجازی دنبال کرده و در کنار آن پیشنهادات و انتقادات خود را در جهت رفع مشکلات احتمالی و تقویت بیش از پیش این پویشبه منظور اثرپذیری بیشتر و بهتر بیان کنند.

ایمانی اظهار کرد: مجموعه آموزش‌های مجازی پویش ملی مامان پزشک در قالب کارگاه‌های آموزشی رایگان حول مشکلات شایع کودکان بوده و در کنار آن مجموعه پست‌های علمی و آموزشی جهت آگاه‌سازی و توانمندسازی مردم بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.