کدام استان‌ها بالاترین و پایین‌ترین میانگین سن طلاق را دارند؟

میانگین سن طلاق در سال ۹۸ در مردان ۳۷.۲ سال و در زنان ۳۲.۴ سال بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، میانگین سن طلاق در کل کشور در سال ۹۸ در مردان ۳۷.۲ سال و در زنان ۳۲.۴ سال به ثبت رسیده است که این آمار در ۳۱ استان کشور متفاوت است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان ثبت احوال در سال ۹۸ به ترتیب ۵ استان کشور از جمله تهران (۳۹.۶ سال)، البرز (۳۹.۱ سال)، گیلان (۳۸.۷ سال)، اصفهان (۳۸.۶ سال) و سمنان (۳۸.۳ سال) دارای بالاترین میانگین سن طلاق در مردان بوده است. همچنین به ترتیب ۵ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان (۳۳.۴ سال)، خراسان جنوبی (۳۴.۴ سال)، هرمزگان (۳۵.۳ سال)، خراسان شمالی (۳۵.۳ سال) و اردبیل (۳۵.۲ سال) دارای پایین‌ترین میانگین سن طلاق در مردان بوده است.

در زنان نیز به ترتیب ۵ استان کشور از جمله تهران (۳۵.۱ سال)، البرز (۳۴.۶ سال)، اصفهان (۳۳.۸ سال)، سمنان (۳۳.۳ سال) و فارس (۳۲.۴ سال) دارای بالاترین میانگین سن طلاق در زنان بوده است، همچنین به ترتیب ۵ استان کشور نیز از جمله سیستان و بلوچستان (۲۸.۷ سال)، اردبیل (۲۹.۶ سال)، خراسان جنوبی (۳۰ سال)، ایلام (۳۰.۴ سال) و  خراسان شمالی (۳۰.۵ سال) دارای پایین‌ترین میانگین سن طلاق در زنان بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۱۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
به عقیده من پسر و دختر باید تو زندگی مشترک اهل فداکاری و گذشت باشن که الان هر دو اینها به شدت مغرور و متکبر هستن برای همینه که نمیتونن همدیگه را بخاطر اشتباه و کوتاهی ببخشن و با غرور تمام و خودخواهی محض زود سراغ طلاغ رو میگیرن الان قطعا ما مشکلات سنگین اقتصادی راهم داریم و باید دختر و پسر با مدارا از این اوضاع بتونن خودشون و زندگی مشترکشون را محافظت کنن وگرنه با کوچکترین و بی ارزش ترین مسئله ای میخوان سقف زندگی را با کلنگ بکوبن و خراب کنن ! جوانهای خوب به نظر من قبل از طلاق ابتدا عمیقا فکر کنین به عواقب تلخ طلاق و اینکه معلوم نیست با ازدواج های بعدی بتونین به خوشبختی برسین ...به مشاور رجوع کنین حتی باسه کم اهمیت ترین اختلافاتتون.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
یهو باید بگیم تا ازدواج نکردن طلاق می گیرند دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
خب اره دیگه
اگه مثلا ۳۰یا ۴۰سال با هم تونستن زندگی کنن خب دیگه مرض ندارن برن طلاق بگیرن البته استثناء هم وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
تهران والبرز همیشه در آمار طلاق سرآمد بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
عوارض زندگی در بهشته !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
چقدراین آمارهایی که میزارید خوب و عالیه ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۳۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
هرچی استانها کمتر توسعه یافته و سنتی تر و مذهبی تر باشن سن ازدواج پایینه طلاق کمتره.تولد بیشتره.فقر و تحجر و تعصب هم بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
بنظرمن ربطی ب سنت ومذهب نداره همش مربوط ب عوامل اقتصادی هستش!!!اگه عوامل اقتصادی خوب بشن حداقل شصت درصد طلاقها کاهش پیدا میکنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
بنظرمن گرانی نبود مسکن نبود کار اینها همه عواملی هستند که دست به دست هم میدند وباعث عامل طلاق میشند متاسفانه!!!!
آخرین اخبار