تولید ۳۱۱ هزار تن سیب‌زمینی در کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید ۳۱۱ هزار تن سیب‌زمینی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۶۶۳۱ هکتار سیب‌زمینی در مزارع استان کشت شده بود، گفت : امسال ۳۱۱ هزار تن سیب زمینی در استان تولید شد.

او ارقام سیب زمینی تولیدی در اراضی زارعی استان کرمانشاه را شامل آگریا، مارفونا، بالبا، بورن و ... عنوان کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سیب‌زمینی در استان کرمانشاه به سه صورت کشت و برداشت می‌شود، افزود: سیب‌زمینی پاییزه که بیشترین سیب زمینی تولیدی در استان است در اردیبهشت ماه در مناطق سرد استان کشت و در فصل پاییز برداشت می‌شود که هم اکنون کار برداشت محصول در این مناطق به اتمام رسیده است.

او افزود: سیب‌زمینی بهاره هم در ماه‌های آذر و دی پارسال در مناطق گرمسیر استان کشت و در اردیبهشت ماه امسال برداشت محصول آغاز شد و تا اواخر خرداد ادامه پیدا کرد. سیب زمینی تابستانه نیز از اواخر اسفند در مناطق معتدل استان کشت و تیر ماه برداشت آن انجام شد.

هوشیار میزان عملکرد سیب‌زمینی در مناطق گرمسیر و معتدل استان را به ترتیب حدود ۳۰ و ۴۵ تن در هکتار اعلام کرد و ادامه داد: متوسط عملکرد سیب‌زمینی در مناطق سرد استان در حدود ۵۰ تن در هکتار است که بیشترین تولید سیب زمینی استان به این مناطق اختصاص دارد.

او با اشاره برنامه‌ریزی برای افزایش قدرت بهره‌وری سیب زمینی در مزارع استان کرمانشاه، گفت: بیش از اینکه به فکر توسعه کشت سیب زمینی در استان باشیم، در پی افزایش بهره‌وری آب در تولید این محصول هستیم، چون سیب زمینی جزو محصولات با نیاز آبی بالا بوده که توسعه کشت اینچنین محصولاتی در شرایط کنونی که با بحران آب مواجه هستیم، در برنامه نیست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار