قنبری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری کمرنگ باشد، شانس پیروزی اصولگرایان بیشتر است

عضو حزب مردم سالاری گفت: تجربه ثابت کرده که هر چه مشارکت مردمی در انتخابات کمرنگ باشد، شانس اصولگرایان بیشتر است.

///داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اظهار کرد: در حال حاضر محدودیت خاصی برای تعدد و تکثر نامزد‌های انتخاباتی در کشور ما وجود ندارد، بر اساس چارچوب‌های دموکراتیک هم مردم حق انتخاب کردن و انتخاب شدن دارند.

او ادامه داد: به هر حال نمی‌توان جلوی نامزدی فردی در انتخابات ریاست جمهوری را گرفت و مردم حق دارند که خود را در معرض رای دیگران قرار دهند، زیرا این موضوع یکی از حقوق سیاسی سلب نشده است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری تصریح کرد: نباید تعداد زیاد نامزدهای انتخاباتی را یک مشکل تلقی کنیم، زیرا امری طبیعی است البته اگر احزاب قدرتمندی در کشور ما وجود داشته باشد شاید شاهد چنین رویه‌ای نباشیم.

قنبری بیان کرد: احزاب باید کارکرد‌های حزبی خود را به شکل منسجمی انجام دهند، شکاف‌های اجتماعی را برطرف کنند تا هویتی حزبی پیدا کنند و از حالت محافل سیاسی خاص هم خارج شوند.

او اظهار کرد: ما در دوره‌های قبل مشاهده کردیم، افرادی با تفکرات مشابه نامزد شدند که کار درستی نیست و در کل بهتر است که جریان‌های سیاسی از قبل نامزد مدنظر خود را معرفی کنند، زیرا امری امکان پذیر است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری یادآور شد: در کشور ما به معنای واقعی حزبی وجود ندارد، اما ۲ جریان سیاسی شناخته شده در کشور فعالیت دارند، هر دو جریان اگر به شکل منسجم عمل کنند می‌توانند جلوی تعدد گزینه‌ها را بگیرند.

قنبری تاکید کرد: نامزد‌های حزبی جایگاه خاص خود را دارند و معتقدم که این گزینه‌ها بر گزینه‌های فردی اولویت دارند، همچنین ما منتظر هستیم که اصلاح‌طلبان به صورت کلی تصمیم واحدی برای معرفی نامزد انتخاباتی بگیرند.

او در پایان با اشاره به مطرح شدن نام مهرداد بذرپاش در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: این مسئله بستگی به سطح مشارکت مردم در انتخابات دارد، در کشور ما تجربه ثابت کرده که هر چه مشارکت مردمی وسیع‌تر باشد، اصلاح‌طلبان شانس پیروزی بیشتری دارند، اما اگر مشارکت کم‌رمق و کمرنگ باشد شانس اصولگرایان بیشتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
برعکس، تجربه نشون داده که بیشترین آمارها متعلق به اصولگرایان هست؛ مثلا سال ۸۸ که ۸۵ درصد مشارکت بود احمدی نژاد رای آورد.
یعنی اصلاح طلبان اعتقاد دارند که با این وضعی که راه انداختن باز مردم بهشون رای بدن؟!!! یک مقدار عجیبه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
بیشتر باشه .الان هم که میگن اونها همه کارن.
آخرین اخبار