۹۸ درصد از دارو‌های مصرفی تولید داخلی است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۸ درصد از دارو‌های مصرفی تولید داخلی است، گفت : حدود ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو در تعهد این سازمان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : در ۳ آبان سال ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی خدمات درمانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و پس از طی مراحل قانونی و با تأیید شورای نگهبان به دولت ابلاغ شد که متعاقب آن از مهرماه سال ۷۴ سازمان بیمه خدمات درمانی زیر نظر وزارت رفاه در سطح کشور راه اندازی شد.

او گفت : از سال ۹۱ سازمان خدمات درمانی به زیر مجموعه وزارت بهداشت و درمان اضافه شد و بدین ترتیب نام بیمه خدمات درمانی به بیمه سلامت تغییر یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون خدمات خوبی به مردم ارائه شده به طوری که پوشش بیمه‌ای کاملی برای بیمه شدگان این سازمان ایجاد شده است، افزود: رویکرد این سازمان سلامت محوری است و توجه ویژه‌ای به مقوله پیشگیری دارد و به همین دلیل اقدامات پیشگیرانه را از روستا‌ها آغاز کرده است.

مظفری به تشریح عملکرد این سازمان در استان پرداخت و ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع و اقدامات غربالگری در روستا‌ها برای پیشگیری از هزینه‌های درمان و درمان‌های غیر واگیر از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، کلیوی و… از جمله اقدامات بیمه سلامت در حوزه پیشگیری است.

او استقرار دولت الکترونیک را جز اولویت‌های بیمه سلامت دانست و گفت: هم اکنون به طور میانگین ۷۴ درصد از داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک به سامانه نسخه پیچی و ۸۶ درصد از پزشکان طرف قرارداد در استان کرمانشاه به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند.

مظفری با بیان اینکه این سامانه ابتدا در شهرستان‌ها راه اندازی شد، افزود: در شهرستان‌ها میانگین اتصال به سامانه الکترونیک بیشتر از ۹۰ درصد است.

او ادامه داد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۶۰ هزار نسخه الکترونیک در مطب‌ها و تعداد ۶۲ هزار پرونده الکترونیک در بیمارستان‌های طرف قرارداد تولید شده است.

مظفری به فاکتور‌های تشویقی در نظر گرفته شده برای مراکز و پزشکان طرف قرارداد جهت اتصال به سامانه الکترونیک اشاره کرد و افزود: پرداخت مطالبات این مراکز به روز است، در حالی که مراکز کاغذی با سه ماه تأخیر پرداخت می‌شود.

او گفت: مطالبات مهرماه مراکز متصل به سامانه الکترونیک طی هفته آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک هزار مرکز درمانی سرپایی و بستری طرف قرارداد این سازمان در استان کرمانشاه است، به مزیت‌های استقرار دولت الکترونیک در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: کاهش مصرف کاغذ، کوتاه شدن زمان، کاهش هزینه‌های پاراکلینیک، و… از جمله مزیت‌های آن است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار