بسته اخبار حوادث ۷ آبان ماه ۹۹؛

با تیزبینی پلیس زاهدان سارقان زورگیر به دام افتادند/انهدام باند سارقان حرفه‌ای با ۶ فقره سرقت در "زهک"

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۷ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۷ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در "ایرانشهر"

 با هوشیاری ماموران انتظامی "ایرانشهر" ۲۵ تن شکر قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی کشف شد.

سرهنگ "حسن کیخا سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "ایرانشهر گفت: روز گذشته در راستای طرح حمایت از تولید ملی و مصرف کنندگان داخلی، مأموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان "ایرانشهر" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی تریلی حامل بار مشکوک و آنان را متوقف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "ایرانشهر" خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از بار آنان ۲۵ تن شکر قاچاق فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

او  در پایان با اشاره به اینکه قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد یک کشور ضربه می‌زند، بیان داشت: به منظور حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور، شهروندان هرگونه فعالیت غیر قانونی سودجویان را با پلیس در میان بگذارند. 

سارقان زورگیر به دام افتادند

با تیزبینی و سرعت عمل پلیس زاهدان، ۲ سارق زورگیر در حین سرقت به دام افتادند.

سرهنگ "محمود سعادتی" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زاهدان  گفت: شب گذشته مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۴ هنگام گشت زنی در محدوده خیابان "شریعتی" زاهدان ۲ سارق زورگیر را که با تهدید سلاح سرد در حال سرقت وجوه نقد و تلفن همراه یک شهروند بودند مشاهده کردند.

او افزود: سارقان به محض مشاهده خودروی پلیس قصد فرار از محل را داشتند که با سرعت عمل مأموران هر ۲ آن‌ها دستگیر شدند.

سرپرست فرماندهی شهرستان زاهدان با اشاره به کشف ۳۰ میلیون ریال وجه نقد مسروقه بهمراه ۲ تیغه سلاح سرد و ۴ دستگاه تلفن همراه مسروقه در بازرسی بدنی از سارقان گفت: این ۲ سارق پس از انتقال به کلانتری و در نتیجه تحقیقات علمی پلیس به ۵ فقره زورگیری در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کردند.

سرهنگ سعادتی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست از تردد در نقاط کور و خلوت به خصوص در اوقات خلأ و ساعات پایانی شب خودداری و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با ۱۱۰ تماس بگیرند.

کشف ۱۹ هزار لیتر قیر قاچاق در"ایرانشهر"

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۱۹ هزار لیتر قیر قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی ماموران انتظامی ایست و بازرسی مسجد ابوالفضل (ع) در حین کنترول خودرو‌های عبوری در محور "بم – ایرانشهر" به یک دستگاه تریلی سوخت کش مشکوک شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۱۹ هزار لیتر قیر قاچاق و خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

سرهنگ کیخا بیان داشت: ارزش ریالی قیر‌های کشف شده، برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به توقیف خودرو و شناسایی یک فرد متخلف در این رابطه، افزود: فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

او در پایان با اشاره به اینکه قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد یک کشور ضربه می‌زند، بیان داشت: به منظور حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور، شهروندان هرگونه فعالیت غیر قانونی سودجویان را با پلیس در میان بگذارند.

کشف ۲۵۹ کیسه سیمان احتکارشده در "سیب و سوران"

فرمانده انتظامی شهرستان سیب وسوران از کشف ۲۵۹ کیسه سیمان احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا توکلی"اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان از احتکار مقادیر زیادی سیمان در یکی از نقاط شهرستان مطلع و شناسایی مکان مورد نظر را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی و با حضور نمایندگان اداره صمت در بازرسی انبار مذکور ۲۵۹ کیسه سیمان احتکاری را کشف و در این رابطه یک نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با اشاره به پلمب انبار سیمان، افزود: متهم با تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

سرهنگ توکلی با اشاره به اینکه بنابر اعلام نظر کارشناسان ارزش ریالی سیمان‌های احتکار شده ۸۵ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پلیس با کسانی که بخواهند در بازار اختلال ایجاد کرده و با احتکار کالا‌های اساسی مردم، قیمت‌ها را بالا ببرند برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

واژگونی کامیون در "روستای گورناگان سراوان"

واژگونی یک دستگاه کامیون در "روستای گورناگان" شهرستان سراوان یک کشته برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده" رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته در پی گزارش یک فقره واژگونی در روستای گورناگان شهرستان سراوان بلافاصله اکیپ گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه کامیون از جاده منحرف و واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه راننده خودرو به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند.
به گفته سرهنگ بهروزی زاده علت حادثه توسط کارشناس تصادفات پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شد.

انهدام باند حرفه‌ای سارقان مغازه

فرمانده انتظامی شهرستان زهک از انهدام باند حرفه‌ای سارقان مغازه و کشف ۶ فقره سرقت خبر داد.

 سرهنگ "آیت الله قره گوزلوگفت:در پی چندین فقره سرقت مغازه درسطح شهرستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی شهرستان زهک قرارگرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک افزود:کاراگاهان پلیس اگاهی در تحقیقات تخصصی و با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی ۵ عضو یک باند حرفه‌ای و سابقه دار که اقدام به انجام این سرقت‌ها می‌کردند، شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از شناسایی مخفیگاه این متهمان در یک عملیات ضربتی هر ۵ عضو این باند را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، یک قبضه سلاح کلاش و مهمات مربوطه، یک قبضه اسلحه شکاری، یک دستگاه شوکر، ۳۵ عدد گوشی تلفن همراه، جک خودرو کشف کردند.

سرهنگ قره گوزلو افزود: این افراد در تحقیقات تخصصی کاراگاهان پلیس به ۶ فقره سرقت مغازه در شهرستان زهک اعتراف کردند که پس از تکمیل تحقیقات و معرفی به مراجع قضایی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک گفت: مالکان واحد‌های تولیدی با رعایت نکات پیشگیرانه از جمله مجهز نمودن محل کسب خود به دزدگیر و دوربین مداربسته و استفاده ازقفل‌های استاندارد می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از سرقت‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار