تأمین و توزیع کالا‌های اساسی در استان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تأمین و توزیع روغن نباتی مورد نیاز شهروندان از برنامه ریزی برای تأمین و توزیع کالا‌های اساسی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،غلامعلی راستی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی بابیان اینکه با پیگیری‌های مستمر سازمان در خصوص تأمین اقلام ضروری و مایحتاج عمومی مردم هیچ گونه مشکلی در این رابطه وجود نداردگفت: واحد‌های تولیدی از طریق نمایندگی‌ها در حال توزیع روغن نباتی مورد نیاز شهروندان هستند.

او افزود: با مصوبه تنظیم بازار استان در حال حاضر نمایندگی‌های پخش به صورت مویرگی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف، اقدام به توزیع روغن نباتی می‌کنند.

او ضمن اشاره به رصد و پایش مستمر روند تأمین و توزیع کالا‌های اساسی بویژه روغن نباتی در شرایط فعلی اظهار داشت: رعایت قیمت مصوب روی کالا الزامی بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از عدم عرضه و گرانفروشی با سامانه تلفنی ۱۲۴ رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تماس بگیرند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: هیچ گونه مشکلی در زمینه تأمین مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی نداریم و براساس اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، برای سه شرکت تأمین کننده روغن نباتی استان سهمیه به میزان حدود ۱۴۰۰ تن ابلاغ شده است و شرکت‌های مذکور موظف به تأمین و توزیع مویرگی روغن به شیوه قبل می‌باشند.

راستی با بیان اینکه تلاش بر پرهیز از سهمیه بندی است چراکه تولید به حد کافی وجود داردگفت: با توجه به تداوم تولید و تأمین شهروندان در حد نیاز مصرفی خود نسبت به خرید اقدام کنند تا سایر هم استانی‌ها نیز مشکلی در تأمین کالا‌های مورد نیاز خود نداشته باشند.

او ادامه داد:توزیع روغن نباتی تأمین شده در تعاونی‌های کارگران، فرهنگیان، نیرو‌های مسلح، کارکنان دولت، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و از طریق اصناف تداوم خواهد داشت و بازرسان مقیم نیز در محل‌های پیش بینی شده بر فرایند عرضه نظارت خواهند داشت.

سامان‌دهی نانوایان و جلوگیری از فروش سهمیه آرد دولتی، تامین روغن مورد نیاز استان و بررسی عوامل کمبود آن و بررسی آخرین وضعیت قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان از موضوعات مهمی بود که در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار