شناسایی ۴۱ معلم و دانش آموز مبتلا به کرونا در باغملک

مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: ۳۰ معلم و ۱۱ دانش‌آموز مبتلا به کرونا از ابتدای سال تحصیلی تاکنون در این شهرستان شناسایی شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امین محمد پور مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک با بیان اینکه شناسایی ۳۰ معلم و ۱۱ دانش آموز مبتلا به کرونا با انجام تست بالینی اثبات شد، گفت: واحد بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان با همکاری مربیان بهداشت، نظارت مستمر بر آموزشگاه‌ها به ویژه مدارس شبانه روزی دارند و به صورت هفتگی پایش می‌شوند.

او با اشاره به اینکه تست pcr (نمونه‌گیری از مخاط حلق و بینی) برای معلمان و دانش‌آموزان باغملک خارج از نوبت انجام می‌شود افزود: پایش روزانه دانش‌آموزان و معلمان در مدارس شهرستان موجب شناسایی سریع مبتلایان به کووید ۱۹ شده به نحوی که تاکنون شاهد هیچ مورد فوت ناشی از این بیماری در دانش آموزان و معلمان نبودیم.

محمد پور بیان داشت: از مجموع ۶۳ مرگ ناشی از ابتلای به کرونا در شهرستان باغملک، تعداد ۱۴ مورد در قلعه تل (۱۰ مورد شهر، چهار مورد روستاها)، ۸ مورد در باغملک، ۸ مورد در بخش میداوود، ۷ مورد در دهستان منگشت، ۶ مورد در دوراهی اسلام آباد و ۴ مورد در بخش صیدون این شهرستان رخ داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۶ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان از جمله یک پزشک متخصص به کرونا مبتلا شده‌اند ادامه داد: جایگزین کردن کادر درمانی در شرایط فعلی یکی از چالش‌هایی است که با آن روبرو هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلای به کرونا در روز‌های اخیر اظهار کرد: مهر امسال ۷ نفر بر اثر ابتلای به کرونا در باغملک جان باختند، اما در آبان تاکنون، شاهد ۶ مورد فوتی هستیم که این مساله نشان دهنده شرایط پر خطر کرونا در این شهرستان است.

او گفت: برگزاری آیین‌های تشییع جنازه و شرکت در تجمع‌ها از دلایل افزایش آمار فوتی‌ها در شهر قلعه تل باغملک است که از مردم می‌خواهیم در این تجمع‌ها شرکت نکنند.

محمدپور همچنین در خصوص توزیع واکسن آنفولانزا بیان داشت: این واکسن در یک مرحله بین مادران باردار و کادر درمان درگیر کرونا توزیع شد، اما تاکنون به صورت عام در داروخانه‌ها در دسترس مردم قرار نگرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار