پیشرفت تکنولوژی سبب تغییر ۳۸ درصد مشاغل خواهد شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۳۸ درصد از مشاغل تا سال ۲۰۲۲ بایستی متناسب با تکنولوژی به سمت مشاغل جدید هدایت شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، انصاری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۳۸ درصد از مشاغل تا سال ۲۰۲۲ بایستی متناسب با تکنولوژی به سمت مشاغل جدید هدایت شوند.
 
او با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان دریافت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به مراکز مراجعه می‌کنند، گفت: در این افراد تلفیق دانش و مهارت می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

انصاری با بیان اینکه مهارت آموزی در محیط واقعی کار، صنایع و اصناف نمی‌تواند جدا از هم باشد، افزود: توسعه اشتغال در استان  زنجان باید با استفاده از ظرفیت ها و آموزش‌های ما نیز مبتنی بر نیاز بازار کار باشد.

او با اشاره به ملیله کاری به عنوان هنری اصیل در زنجان، گفت:  رشته‌های بومی استان زنجان بایستی  از طریق استادکاران این حرفه برندسازی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به دلیل مدرک گرایی اکثر دستگاه‌های دولتی، بسیاری از تکنسین‌ها همواره به دنبال مدارک آکادمیک بوده اند که این امر در سازمان فنی و حرفه‌ای هم دیده می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان با تاکید بر بروز رسانی آموزش‌ها و مهارت‌ها گفت: کارگران ماهر نباید با ورود تکنولوژی کار خود را از دست بدهند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.