نماینده مردم شادگان در مجلس مطرح کرد؛

انتقال آب از خوزستان به بهانه شرب/ صنعت و کشاورزی سیراب می‌شوند

حجت‌الاسلام ناصری نژاد گفت: انتقال آب از خوزستان به یزد و کرمان با بهانه شرب است، ولی در صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به مخالفت نمایندگان خوزستان با موضوع انتقال آب به استان‌های یزد و کرمان گفت: انتقال آب به بهانه مصرف شرب صورت می‌گیرد، اما در عمل می‌بینیم برای مصارف کشاورزی و صنعتی استفاده می‌شود.

او افزود: چندین سال است ردیف‌های بودجه جهت راه اندازی سیستم آب شیرین کن در خلیج فارس برای آبرسانی به مناطق مرکزی کشور لحاظ شده است، ولی اجرایی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری نژاد با اشاره به موضع رئیس جمهور طی پارسال هنگام تقدیم لایحه بودجه بیان کرد: روحانی هم اعلام کرده بود که دیگر پروژه انتقال آب جدیدی از خوزستان و چهارمحال بختیاری نخواهیم داشت، اما مسئولان استان‌های مرکزی کشور بر این تصمیم غلط پافشاری می‌کنند که امیدواریم وزارت نیرو زیر بار چنین تصمیماتی نرود.

اتمام عملیات تصفیه خانه شادگان در گروی مساعدت وزیر نیرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان شادگان اظهار داشت: پروژه مهم تصفیه خانه فاضلاب شادگان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن طی امسال نیاز به مساعدت و دستور وزیر در پرداخت هرچه سریعتر مطالبات پیمانکاران دارد.

او ادامه داد: مشکل بیرون زدگی فاضلاب و آبگرفتگی معابر در چند روز اخیر در شادگان به شدت مردم را آزرده خاطر کرده و اداره آبفای شهرستان به علت کمبود نیرو، اعتبار و تجهیزات توان مقابله با آن را ندارد، همچنین نوسازی و بازسازی تلمبه خانه‌ها و شبکه فاضلاب این شهرستان نیاز بسیار جدی و فوری است و اداره آبفای برای رفع این معضلات نیاز به پشتیبانی قوی دارد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین ناصری نژاد کمبود اعتبار و نیرو در اداره برق شهرستان شادگان را مشابه اداره آب و فاضلاب قلمداد و تصریح کرد: در بحث برق نیز پروژه‌های نیمه کاره و کمبود امکانات مشهود بوده و روند خدمت رسانی تضعیف شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.