آغاز طرح راهداری زمستانی در استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز طرح راهداری زمستانی با حضور ۳۵۰ راهدار خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از آغاز اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد و گفت‌: این طرح با حضور ۳۵۰ راهدار به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین تا پایان اسفندماه در سطح راه‌های ارتباطی استان ادامه دارد.

حق‌لطفی افزود: برای انجام طرح راهداری زمستانی و عملیات برف‌روبی ۹ هزار تن نمک و ۲۱ هزار تن ماسه در ۲۶ راهدارخانه استان ذخیره‌سازی می‌شود.

وی اضافه کرد: از هم اکنون اقدامات مربوط به تجهیز و آماده‌سازی راهدارخانه‌ها و سیستم گرمایشی انجام شده است و در زمان اجرای طرح نیز ماموران راهداری با تمام توان خود برای تسهیل در امر تردد کاربران جاده‌ای آماده خواهند بود.

به گفته حق‌لطفی، اقدامات لازم برای عملیات لایروبی دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها نیز از چند ماه گذشته انجام شده و تعمیر و آماده‌سازی ماشین‌آلات راهداری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: اداره کل راهداری استان در طول مدت زمان اجرای این طرح تمام تلاش خود را برای جلوگیری از مسدود شدن جاده‌ها به کار خواهد بست و در این راستا ادارات شهرستان‌ها نیز هماهنگی‌های لازم را با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: هموطنان در طول ایام سرد سال و پیش از سفر می‌توانند برای دریافت اطلاعات وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای تماس بگیرند و در صورت سفر نیز تجهیزات زمستانی، به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همه ساله و با فرا رسیدن فصل سرما طرحی موسوم به راهداری زمستانی را از آبان ماه تا اوایل اردیبهشت ماه سال بعد در سطح راه‌های ارتباطی استان‌ها به مورد اجرا می‌گذارد.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار