استاندار اردبیل:

اعمال محدودیت‌های شدیدتر و جدی‌تر در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: محدودیت‌های شدیدتر و جدی‌تری را در روز‌های آتی اعمال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنامجو ، استاندار اردبیل امروز در جلسه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به شرایط قرمز و حاد استان اردبیل، جلسات غیر حضوری به جز موارد خاص و ضروری و بازدیدها هم بصورت محدود و نفرات کمتر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را از خودمان شروع کنیم افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در محل کار، محل زندگی و مطب‌ها بیشتر از سایرین رعایت کنیم تا الگویی مناسب برای سایرین باشیم.

بهنام جو تصریح کرد: امروزه خانواده‌های زیادی عزیزان خود را از دست می‌دهند و این هشدار جدی به سایر هم نوعان است باید به هرنحوی که شده با وحدت و همدلی این زنجیره را قطع کنیم.

او از مردم خواست ماسک را از درب منزل تا برگشت به خانه استفاده کنند و فاصله اجتماعی و تماس با سایرین را نیز با جدیت رعایت کنند چرا که جان عزیز ترین کسانمان در خطر است.

رییس ستاد مدیریت کرونا در استان اردبیل از ایجاد محدودیت‌های شدیدتر و جدی‌تر از روزهای آتی خبر داد و افزود: نباید پرستاران و کادر درمان را بیش از این با مشکل مواجه کنیم باید با اعلام پیشنهاد از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اعمال قانون از سوی نیروی انتظامی، بسیج محلات، اصناف و همچنین رعایت قانون و دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و کارمندان را شاهد باشیم.

او با بیان اینکه میزان مبتلایان بانو نسبت به آقایان بیشتر است افزود: با توجه به اینکه بیش از 70درصد بستری‌ها دارای بیماری زمینه‌ای و در سنین بالاتر از 60سال هستند بیشتر فوتی‌ها هم بانوان بوده که این بحث نشان دهنده کم توجهی این طیف به دستورالعمل های بهداشتی است.

استاندار اردبیل گفت: طبق بررسی‌های انجام شده انتقال این ویروس در دورهمی‌های خانوادگی و کم توجهی افراد بستری شده به دستورالعمل های بهداشتی گزارش شده است که باید این موضوع را همه جدی بگیرند.

بهنام جو با اشاره به اینکه با وضعیت فعلی در آینده شاهد افزایش فوتی‌ها خواهیم بود افزود: سلامتی و حفظ جان عزیزانمان خیلی مهمتر و با اهمیت تر از همه چیز است و باید در این وضعیت بحرانی همه به فکر همدیگر باشند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.