۴۵ هزار راس دام سبک و سنگین در هشترود پلاک‌کوبی شد

فرماندار هشترود بر ضرورت اجرای طرح پلاک‌کوبی دام‌های این شهرستان تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ راس دام سبک و سنگین پلاک‌کوبی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امینیان فرماندار هشترود  در جلسه کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان هشترود گفت: اجرای طرح پلاک‌کوبی ضمن جلوگیری از قاچاق دام زنده به حفظ ذخایر ژنتیکی کمک می‌کند از این رو انتظار می‌رود دامداران با اداره جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان در این زمینه همکاری کنند.

او همچنین خواستار نصب سامانه رهیاب بر روی کامیون‌های عمومی و حمل بار و التزام آن‌ها به تنظیم صورتجلسه در محل‌های تخلیه و بارگیری کالا شد.

امینیان گفت: در صورت مشاهده توزیع دام در خارج از شبکه، که نوعی اختلال در بازار محسوب می‌شود برخورد خواهد شد. ِ

اواز صدور مجوز حمل ۱۶ هزار راس دام سبک و سنگین در هفت ماهه گذشته از هشترود به مقاصد استان‌های تهران، اصفهان و قم جهت کشتار خبر داد و گفت: خروج بدون مجوز دام از شهرستان به استان‌های مرزی ممنوع است.

فرماندار هشترود افزود: هر کالایی برای انتقال باید مبدا و مقصد مشخصی داشته باشد و در سامانه جدیدی که به نام سامانه انبار‌ها راه اندازی شده ثبت سیستمی شود تا به عنوان کالای قاچاق توقیف نشود.

امینیان بر نصب دوربین‌های ناظر برای مقابله با قاچاق در محور‌های مواصلاتی هشترود تاکید کرد و گفت: قاچاق کالا و ارز تاثیرات منفی بر اقتصاد، تولید، اشتغال و فرهنگ جامعه دارد و مقابله با آن ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وامدار بدبخت
۱۶:۰۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
سلام
ثبت نهاده های دامی وپیگیری خرج مخارج گاوداری ورشکستگی کلیه دامداران در مد نظر آقایان حتما باشد