بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزاد راه آبیک_چرمشهر/ افتتاح این پروژه تا پایان پاییز امسال

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قزوین، از پروژه آزادراه غدیر، حدفاصل آبیک_ چرمشهر بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  آزادراه غدیر یا آبیک به چرمشهر با ۱۶۰ کیلومتر ، از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران عبور می‌کند و با بهره برداری از آن، بار ترافیکی عبور و مرور خودرو‌های سنگین از آزادراه‌های این استانها کاهش  می یابد.

آزادراه غدیر از آبیک شروع شده و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران، به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گفت: این پروژه ملی بخش مهمی از راه جاده ابریشم و آزاد راهی کشور را به خود اختصاص داده است و سهم بزرگی از جابجایی ترافیکی از اتوبان قزوین به تهران کرج و به سمت مشهد را بر عهده دارد.

اسلامی گفت: در زمانی کوتاه مردم آثار آن را احساس می کنند و در زندگی و رفت و آمد مردم تاثیر گذار است و برای کسانی که در مسیر چهار استان تردد دارند رفت وامدی ایمن و روان را ممکن می کند.

اسلامی افزود: این طرح مهم در دوسال گذشته بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد و در پاییز امسال توسط رییس جمهور افتتاح می شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره مزایای اجرای این پروژه گفت: با افتتاح این پروژه برای خودروهای سبک از نطر ترافیک حدود دو ساعت و برای خودروهای سنگین تا ۹۰ دقیقه مسیر آبیک تا گرمسار کوتاه می شود.

او ارزش پروژه چرمشهر به آبیک را بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان قزوین از پروژه های عمده حمل و نقل و جاده ای این استان بازدید خواهد کرد.

بازدید از سه راهی رحیم آباد-دانسفهان، بهسازی تونل و پل شورآب در آوج، بازدید از گردنه سلطان بلاغ و تقاطع غیر همسطح ضیاآباد و بازدید از بافت فرسوده شهر تاکستان در برنامه های امروز وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار