پمپئو بر همکاری نظامی با اندونزی تاکید کرد

به منظور افزایش نفوذ در منطقه دریای جنوبی چین، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به کشورهای این منطقه بر تقویت روابط واشنگتن با این کشورها تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن برای همکاری با اندونزی در دریای چین جنوبی راه‌های جدیدی پیدا خواهد کرد و به تلاش‌های جاکارتا در برقراری امنیت در آب‌های خود احترام می‌گذارد.

او همچنین گفت: ادعا‌های "غیرقانونی" چین درباره این منطقه را رد می‌کند.

سفر مایک پمپئو به اندونزی در برنامه دیدار او از پنج کشور آسیایی به منظور تقویت روابط راهبردی و اقتصادی در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین صورت گرفته است.

مایک پمپئو در کنفرانس خبری مشترک با «رتنو مرسودی» همتای اندونزیایی خود، اعلام کرد از "اقدام قاطع" جاکارتا در حفاظت از حق حاکمیت در آب‌های نزدیک به جزایر ناتونا، که مورد ادعای چین نیز هست، استقبال می‌کند. وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: " ادعای چین غیرقانونی است. "
پمپئو در کنفرانس خبری پس از دیدار با وزیر امور خارجه اندونزی اعلام کرد: "من مشتاقانه منتظر همکاری دوطرفه در به کارگیری راه کار‌های جدید برای حفاظت از امنیت دریایی در یکی از پر تردد‌ترین مسیر‌های تجاری جهان هستم. "

رتنو مرسودی اظهار کرد او خواهان دریای چین جنوبی "پایدار و آرام " است که در آن به قوانین بین المللی احترام گذاشته شود.

در برنامه سفر پمپئو قرار است در روز پنج شنبه او با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی دیدار و نیز برای گروه جوانان اسلامی سخنرانی کند. پمپئو پیش از سفر به اندونزی، از هند، سریلانکا، و مالدیو بازدید کرد. قرار است او پنجشنبه شب به ویتنام پرواز می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار