اجرای ۱۰۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیکی در کرمان

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان کرمان گفت: بیمه سلامت شهرستان کرمان در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز پاراکلینیک و داروخانه‌ها، موفقیت ۱۰۰ درصدی را به دست آورده است.

حمیدرضا ترابی، رئیس اداره بیمه شهرستان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بیمه سلامت شهرستان کرمان مفتخر است به جمعیتی قریب به ۲۵۸ هزار بیمه شده در ۵ صندوق بیمه‌ای ارائه خدمت کند.

او افزود: این بیمه به منظور حفاظت مالی بیمه شدگان، روزانه ۶ میلیارد ریال بابت ۵ هزار و ۲۰۰ مراجعه بیمار به ۵۴۵ مرکز طرف قرارداد، شامل پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی و بیمارستان پرداخت می کند.

ترابی با اشاره به اینکه شهرستان کرمان به عنوان اولین شهرستان مجری طرح نسخه نویسی الکترونیکی از آذر ماه ۱۳۹۷ در کشور است، تصریح کرد: شهرستان کرمان در حال حاضر موفق به اجرای صددرصدی این طرح درمراکز پاراکلینیک و داروخانه‌ها و ۹۰ درصد پزشکان بخش خصوصی بوده است.

او با بیان مزایای زیاد اجرای این طرح گفت: از مزایای بیشمار این طرح می‌توان به حذف اشتباهات ناشی از ناخوانا بودن خط برخی پزشکان، حذف کاغذ، شفافیت مدیریت درمان و... نام برد.

رئیس اداره بیمه شهرستان کرمان از پزشکانی که هنوز این طرح را اجرا نکرده اند، خواست: در تجویز نسخ در سامانه الکترونیکی این سازمان همت مضاعف داشته باشند.

او با بیان اینکه این بیمه درحال حاضر برای اقشار آسیب پذیر و کم درآمد از طریق آزمون وسع که متولی آن وزارت  تعاون، کار و  رفاه اجتماعی است، به پوشش بیمه رایگان اقدام می‌کند، افزود: در این طرح، بیمه سلامت هزینه بستری را تا۹۰ درصد و هزینه‌های سرپایی را تا ۷۰ درصد براساس تعرفه دولتی برعهده می‌گیرد.

ترابی با اشاره به اینکه ۱۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد این اداره، دسترسی مناسبی برای بیمه شدگان درسطح شهرستان فراهم کرده است، گفت: این دفاتر در هر ماه پاسخگوی ‌۱۷ هزار مراجعه بیمه شدگان در خصوص عملیات بیمه گری  هستند.

او بیان داشت: این اداره در هفته بیمه سلامت از دفتر پیشخوان نمونه، بیمه شده نمونه، کارمند نمونه و موسسه نمونه با شاخص‌های از پیش تعیین شده تجلیل و ضمن حضور درمراکز درمانی بستری کرونا از خدمات و زحمات کارکنان و مدیریت دو بیمارستان افضلی پور و پیامبر اعظم(ص) در این شرایط همه گیری کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار