علت کمبود روغن در چهارمحال و بختیاری چیست؟

کمبود روغن نباتی در چهارمحال و بختیاری اکنون نقل محافل و مجالس شده است و با ورود سهمیه‌های چند صد تنی، این کمبود برطرف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تورم و رکود اقتصادی به علاوه تحریم‌های ظالمانه از عوامل مهم تنش‌های این روز‌های مردم شده و هر از گاهی تلاطمی جدید و با طعم تلخ و تکراری فشار و استرس برایشان ایجاد می‌کند.

چند روزی است کمبود روغن نباتی نقل مجالس و محافل شده و با وجود اعمال محدودیت‌های بهداشتی کرونایی مردم را به صفوف طویل خرید کشانیده و گویا توزیع روغن نباتی در بسیاری مناطق فقط با کارت ملی مقدور است که نشان از حساسیت موضوع دارد.

به منظور شفاف سازی مسئله کمبود روغن نباتی با رئیس بازرگانی داخلی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفتگو کردیم.


بیشتر بخوانید


سیدعبدالله رضوی رئیس بازرگانی داخلی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود سهمیه ۲۹۳ تنی روغن نباتی برای مصارف خانگی مردم استان اظهار داشت: این مقدار روغن اکنون در حال توزیع است.

او از اختصاص یک سهمیه ۳۵۵ تنی روغن نباتی برای استان خبر داد و افزود: این میزان نیز برای مصارف خانگی است و ۲۳۶ تن سهمیه هم برای فروشگاه‌های بزرگ استان از سوی وزارت صمت اعلام شد که هفته آینده وارد استان می‌شود.

رضوی اضافه کرد: از مجموع ۲۳۶ تن، ۲۱۰ تن بین فروشگاه‌های رفاه، ۱۰ تن در فروشگاه‌های اتکا و ۱۲ تن در فروشگاه‌های افق کورش توزیع خواهد شد.

او با بیان اینکه احتمالا علت کمبود روغن نباتی مربوط به ترخیص گمرکی بوده است ادامه داد: ۱۰۰ تن سهمیه روغن نباتی برای مصارف صنف و صنعت نیز اعلام شد که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده وارد استان و توزیع می‌شود که اگر این سهمیه‌ها وارد شود مشکل کمبود کاملا برطرف خواهد شد.

رضوی با اشاره به توزیع روغن در شهرستان‌های مختلف گفت: ۲۰ تن سهمیه به شهرستان بروجن تعلق گرفت و ۱۰ تن دیگر در حال بارگیری برای این شهرستان است، همچنین سهمیه شهرستان سامان ۹ تن و اردل ۱۴ تن است که در حال حمل است.

او با بیان اینکه سهمیه بندی شهرستان‌ها بر اساس جمعیت انجام می‌شود افزود: نگرانی و هجوم مردم برای تهیه اقلام مختلف موجب ایجاد هجمه و التهاب در بازار می‌شود.

رضوی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی، ادامه داد: مردم نباید چند برابر مصرف خود اقدام به خرید و ذخیره‌سازی کنند چرا که همین امر سبب دامن زدن به التهابات و کمبود در بازار می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.