استاندار قزوین:

همه ظرفیت‌ها برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین استفاده شود

استاندار قزوین گفت: همه ظرفیت‌های کشوری و استانی برای تسریع در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با محوریت شهرداری قزوین مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان، گفت: موزه دفاع مقدس، یک مجموعه فرهنگی است و همه مدیران و مسئولان استان به آن اعتقاد و باور دارند، ولی اگر قرار است اداره کل، ساختار و سازمان برای آن درست کنیم باید سازمان مربوط کشوری هم اعتبار لازم را برای پروژه تأمین کند.

وی اضافه کرد: بودجه دولت، برنامه‌ای و مشخص است و ردیف و محل آن تعیین شده بنابراین نمی‌توان بدون برنامه ریزی برای تخصیص اعتبار به یک طرح اقدام کرد.

استاندار خاطرنشان کرد: ما احداث این مجموعه را وظیفه خود می‌دانیم، ولی مسئله اینجاست که ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم باید یک آورده مالی برای تسریع در طرح داشته باشد.

جمالی پور گفت: پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهیم این طرح سریعتر انجام شود، مالکیت کل پروژه در قالب جزویی از پارک فدک به شهرداری واگذار شود تا بتواند برای آن هزینه کند و ما نیز از سازمان شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور برای آن اعتبارات دریافت کنیم.

استاندار تصریح کرد: انجام این طرح فرهنگی، تکلیف همه مسئولان است و باید تمامی مجموعه‌ها از سپاه، ارتش، راهداری، راه و شهرسازی و... همکاری لازم را با شهرداری برای تسریع در انجام طرح داشته باشند.

فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس قزوین ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین هم گفت: طی هشت ماه اخیر، کار احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به شهرداری قزوین سپرده شده است و طبق پیش بینی‌ها فاز اول آن، ۲۲ بهمن سال جاری افتتاح می‌شود.

امیر بهنام پیری افزود: هم اکنون کار‌های زیربنایی این طرح انجام شده و سه گروه کاری به جد در حال کار هستند و احتمالاً فاز اول این طرح تا دو ماه آینده به سرانجام برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخشی از فرصت اجرای طرح از دست رفته، فصل سرما آغاز شده و مصالح هم روزانه گران می‌شود، شایسته است دستگاه‌های مربوط با جدیت بیشتری اجرای طرح را پیگیری کنند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، کار‌هایی که قبلا انجام نشده بود به سرانجام رسید و امیدواریم آنچنانکه شهرداری قزوین در این طرح، پای کار آمده، ادارات آب، برق و گاز هم پای کار بیایند و هرچه سریعتر این خدمات به طرح برسد.

وی گفت: با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهران نیز نامه نگاری کرده ایم تا با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح، اعتبار لازم را در این خصوص تخصیص دهند تا شاهد تسریع در اجرای طرح باشیم.

پیری اضافه کرد: هدف از راه اندازی این مرکز و تشکیل اداره مربوط، خدمات رسانی به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است و اغلب استان‌های دیگر نیز این طرح را انجام داده یا در حال انجام هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.