رئیس دارالفتاء عراق در پیامی به کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:

کسانی که فلسطین را معامله می‌کنند، دشمنان خدا هستند

شیخ الصمیدعی گفت: فلسطین امروز اوضاع نابسامانی دارد و دشمنان خداوند متعال به معامله فلسطین و داد و ستد آن پرداختند.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ مهدی بن احمد الصمیدعی، رئیس دارالفتاء عراق در پیام ویدیوئی به کنفرانس  وحدت که از بستر فضای مجازی و رسانه برگزار شد، تصریح کرد: تشکر می‌کنم از این دعوت‌ها و کنفرانس‌های پیوسته که نفس انسان‌ها را برای همکاری جمعی در راستای اعمال خیر و تقوا، تقویت می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان، موجودی ضعیف است پس نیازمند یک یاور و همراه می‌باشد تا به زندگی خود با قدرت ادامه دهد. زندگی انسان‌ها بر پایه همکاری بین یکدیگر بنا شده است. همچنین در مسائل مربوط به عبادت این چنین است.

مفتی اهل‌سنت عراق با اشاره به این‌که نظام زندگی به دو بخش زندگی دنیایی و زندگی دینی تقسیم می‌شود، تصریح کرد: در زندگی دنیایی باید همکاری اجتماعی وجود داشته باشد و زندگی دینی نیز باید همراه با همکاری باشد.

وی افزود: مسلمانان به یک‌دیگر نیاز دارند چه در مسائل دنیایی و چه در مسائل دینی. به همین دلیل همکاری میان مسلمانان بسیار مهم بود و خداوند متعال آن را واجب دانسته و آن را اساس دین و دنیای خود قرار داده است.

شیخ الصمیدعی اذعان کرد: در توصیف مسلمانان آمده است که آن‌ها اگر اصل همکاری را محقق کنند خداوند متعال برای آن‌ها دژی مستحکم می‌سازد و آن‌ها یک بدن خواهند بود. همه این‌ها نشان می‌دهد که همکاری میان مسلمانان واجب است و این مسئله لازمه زندگی است و در جنبه‌های مختلف زندگی مسلمانان که بر پایه نیکی و تقوا است، متجلی می‌شود.

وی اضافه کرد: از آیات قرآن کریم مشخص می‌شود تنها با «همبستگی اسلامی» امور و مسائل میان بندگان خداوند عملیاتی می‌شود، منافع آن‌ها محقق می‌گردد، به اتحاد خواهند رسید و دشمنان از آن‌ها هراسان خواهند شد.

این متفکر جهان اسلام تأکید کرد: شکی نیست که مسئله همبستگی اسلامی از مهمترین واجبات دین اسلام می‌باشد و در آیات قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) به طور صریح اشاره شده است که همبستگی اسلامی میان مسلمانان و دولت‌ها و ملت‌ها از مهم‌ترین واجباتی است که باید عملی شود؛ چرا که به مصلحت همگان است و برای دین آن‌ها و حل مشکلاتشان و وحدت میان خود علیه دشمن مشترکشان لازم است.

وی افزود: همبستگی، امر به معروف و نهی از منکر، دعوت به سوی خداوند متعال، راهنمایی مردم به سمت سعادت و نجات، اصلاح مسائل دنیوی و اخروی آنان، آموزش افراد، یاری رساندن به مظلومان و درماندگان، مبارزه با ستمگران و مفسدان، پاسداری از امنیت و راه‌های ارتباطی بین مسلمانان و فراهم آوردن حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی میان مسلمانان را شامل می‌شود که همه این‌ها در راستای تحقق منافع مشترک دینی و دنیایی است.

شیخ الصمیدعی اظهار کرد: همچنین همبستگی، اصلاح امور مسلمانان، پایان دادن به درگیری‌های مسلح میان آنان و مبارزه با ستمگران را شامل می‌شود و این مسئله عمل به دستورات الهی است که می‌فرماید: از خدا پروا دارید و با یکدیگر سازش کنند.

وی یادآور شد: مساله‌ای که همه باید در این دعوت نیک و الگوی حسنه در راه پاسداری از ارزش‌ها و جان‌ها و تاریخ این امت به آن توجه داشته باشند این است که ما باید با یک‌دیگر همکاری داشته باشیم و در حال حاضر، این همکاری میان مسلمانان در برخی امور دنیوی و اخروی قابل تحقق است.

رئیس دارالفتاء عراق گفت: فلسطین امروز اوضاع نابسامانی دارد. وقتی که مسلمانان لباس اسلام را که شعار آن مسلمانان برادر یکدیگر هستند، از تن خود درآوردند و به سخن خداوند متعال که فرمود همانا مسلمانان برادران یکدیگر هستند عمل نکردند، مسئله فلسطین نیز رها شد و دشمنان خداوند متعال به معامله فلسطین و داد و ستد آن پرداختند؛ امروز جامه حیا برداشته شده و خیلی‌ها بی‌غیرت و بی آبرو شدند و حتی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را آشکار و علنی کردند و متاسفانه خیلی از مسلمانان نسبت به امر این سکوت کرده و تماشاگر هستند.

وی ادامه داد: یکپارچگی اسلامی میان ما مسلمانان واجب است و هیچ تفاوتی میان عرب و غیر عرب مگر در مسئله تقوا وجود ندارد. هر مسلمانی که شهادتین را بگوید، یاری رساندن به او امری واجب می‌باشد. ارتباط و کمک به او واجب است و هرکس باید به میزان توانش یاری رساند.

شیخ الصمیدعی عنوان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم به برگزارکنندگان این کنفرانس یاری رساند و می‌خواهم که این کنفرانس پیام خود را به همه برساند که ما با یکدیگر متحد هستیم و همبستگی داریم و با هم برادریم و خداوند متعال برای همه ما کافی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار