انجام ۱۲ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی شبانه روز گذشته در اهواز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۱۲ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی شبانه روز گذشته با تلاش آتش نشانان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: وقوع آتش سوزی در مغازه‌ای واقع در میدان فرهنگیان ۲، راس ساعت ۵ و ۳ دقیقه بامداد دیروز با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او با بیان اینکه شعله‌های حریق با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد، افزود: همچنین آتش سوزی منزل مسکونی ویلایی در ساعت ۶ و ۲۴ دقیقه در منطقه زیتون کارگری اطلاع رسانی شد و آتش نشانان به محض ورود به محل حادثه با دود و شعله‌های حریق در منزل مسکونی مواجه شدند و با ایمن سازی و قطع برق و گاز ساختمان شعله‌های حریق را مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند.

قنبری علت حریق را نشت گاز از اجاق گاز تک شعله عنوان کرد و ادامه داد: این حادثه منجر به مصدومیت مرد ۵۷ ساله ساکن این منزل شد و آتش نشانان او را به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند، ضمن اینکه واژگونی خودروی سمند آتش نشانان را راهی محل حادثه در اتوبان شهید قاسم سلیمانی نبش زیتون کرد و ماموران آتش نشانی با نصب تجهیزات هشدار دهنده ترافیکی در مسیر از بروز اتفاق برای خودرو‌های عبوری جلوگیری کردند و خودروی واژگون شده را به حالت اولیه برگرداندند و به حاشیه امن مسیر انتقال دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به مهار آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه کیانپارس خیابان ۱۲ غربی ساعت ۹ و ۳۶ دقیقه اظهار داشت: این حادثه که به علت اتصال فن هواکش رخ داده بود، منجر به مصدومیت و دودگرفتگی زن ۳۰ ساله شد که به منظور انجام مراحل درمانی او را به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادیم.

قنبری تصریح کرد: همچنین آتش سوزی نیزار جاده ساحلی غربی روبرو پل سیاه ساعت ۱۲ و ۴۶ دقیقه و حریق منزل مسکونی در کوی ملت خیابان ۱۴ عامری ساعت ۱۲ و ۵۹ دقیقه به علت بی احتیاطی و افتادن روتختی بر روی اجاق گاز، حریق مسکونی در منطقه زیتون کارمندی ساعت ۱۷ و ۳۲ دقیقه به علت افتادن زغال افروخته بر روی فن کولر، حریق مسکونی در منطقه خشایار ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه، حریق مسکونی درمنطقه گلستان ساعت ۱۸ و ۲۱ به علت اتصال هود آشپزخانه دقیقه با تلاش همه جانبه آتش نشانان مهار شد.

او در پایان به عملیات نجات از آسانسور در شهرک دانشگاه و منطقه گلستان و عملیات نجات محبوس شده ها در اماکن مسکونی در فلکه دانیال با تلاش آتش نشانان اشاره کرد و بیان داشت: در این عملیات‌ها ۷ شهروند نجات یافتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.