معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری:

بیش از ۶۰ درصد از نمونه گیری‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری مثبت است

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۲ ماه اخیر پاسخ ۵۵ تا ۶۵ درصد نمونه گیری‌های کرونا در استان مثبت بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در شورای اداری استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و گسترش این ویروس اظهار داشت: در دو ماه اخیر پاسخ ۵۵ تا ۶۵ درصد نمونه گیری‌های کرونا در استان مثبت بوده است.

او افزود: این در حالی است که در ماه‌ها ابتدایی شیوع این ویروس، پاسخ ۲۰ درصد نمونه‌های کرونا در استان مثبت بود.

رحمانی اضافه کرد: متاسفانه منحنی ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری صعودی است و در صورت گرفتن نمونه‌های بیشتر، به طور یقین پاسخ‌های مثبت ابتلا به این ویروس بیشتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: نتایج حاصل از تدبیر‌های کنونی در حوزه مقابله با ویروس کرونا تا سه هفته دیگر مشخص می‌شود، به طوری که صعودی شدن ابتلا به این ویروس نتیجه مسافرت‌های تعطیلات شهریور و حضور مردم در بازار برای خرید آغاز مدارس است.

رحمانی تعداد فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از ابتدا تاکنون را ۴۰۶ نفر برشمرد و گفت: در صورت ادامه روند کنونی، تا پایان امسال‌‎ حداقل یک‌هزار و ۳۰۵ نفر دیگر در استان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

او افزود: باید از تجربه‌های موفق کشور‌های دیگر در خصوص مقابله با ویروس کرونا و کاهش شیوع این ویروس بهره‌گیری شود.

رحمانی پیشنهاد کرد: چهارمحال و بختیاری به عنوان استان پایلوت در کشور به مدت یک ماه کامل قرنطینه و براساس نتیجه این مدت قرنطینه، برای سایر نقاط ایران تصمیم‌گیری شود.

او گفت: البته در صورت موافقت این پیشنهاد، دولت باید تدبیری برای پرداخت هزینه‌های قرنطینه بپردازد.

ممنوعیت برای تردد در سایر استان‌های کشور درخواست شود

سردار منوچهر امان‌اللهی فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعمال محدودیت و ممنوعیت برای تردد در سایر استان‌های کشور، از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درخواست شود.

او افزود: نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری برای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به‌منظور مقابله با ویروس کرونا و سایر نیاز‌های مرتبط با سلامت مردم و کاهش خسارت‌های احتمالی این راستا اقدام لازم را انجام می‌دهد.

امان‌اللهی اضافه کرد: در اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به منظور مقابله با ویروس کرونا جمعیت هلال‌احمر، بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد به نیروی انتظامی کمک کنند.

او ادامه داد: مردم برای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید به منظور مقابله با ویروس کرونا اقناع شوند تا بتوانند بهتر به مسئولان کمک کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.