مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

از فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان نباید غفلت شود

اسکندری نسب، گفت: سرعت عمل، هوشیاری و تعهد مدیران مدارس نسبت به انجام وظیفه، مهمترین عامل در نوع قضاوت جامعه نسبت به عملکرد آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در ارتباط مجازی با مدیران مدارس استان کرمان که در بستر شبکه شاد برگزار شد، با اشاره به تاثیر عملکرد مطلوب مدیران مدارس در نوع نگرش جامعه نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: مدیریت اثربخش به درک نقش‌ها و کارکرد‌های مدیر، فرایند مدیریت و تقسیم اختیار بستگی دارد و اگر این راهبری، سبب دستیابی مجموعه به اهداف عالی اش شود، می‌توان گفت عملکرد این مدیر موفقیت آمیز بوده است.

او با بیان این که مدیران مدارس همواره در امر تعلیم و تربیت نقش آفرین بوده اند، افزود: لزوم ارتباط موثر مدیران مدارس با اولیا بیش از گذشته احساس می‌شود، از فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان نباید غفلت شود و در روزگار فعلی بیش از هر زمان دیگری نیاز به تعامل موثر و مطلوب با اولیا داریم.

اسکندری نسب، بیان کرد: اصل، بر آموزش حضوری و چهره به چهره است و درک متقابل معلم و دانش آموز از هم در سایه آموزش حضوری محقق می‌شود ضمن این که فراگیری مهارت‌های زندگی هم از دیگر کارکرد‌های مهم مدرسه است.

او گفت: دغدغه و نگرانی والدین از وضعیت سلامتی فرزاندانشان بسیار طبیعی، بجا و قابل درک است، ما هم نگران و دغدغه‌مند این موضوع هستیم و تک تک دانش آموزان استان با فرزندان خودمان هیچ تفاوتی ندارند، اما در بحث آموزش حضوری یا ترکیبی، تصمیم گیری‌های ما در استان، تابعی از تصیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش است.

او تصریح کرد: امروز باید با تمام توان از توانمندی معلمان، از پایگاه اجتماعی مدرسه و صلاحیت و موجودیت آموزش و پرورش دفاع کنیم، امسال باید راه‌هایی را تجربه کنیم که تا به حال نرفته ایم و راهبردی‌ترین کار امسال ما این است که تهدید کرونا را به فرصتی سازنده تبدیل کنیم، اگر این اتفاق افتاد موفقیت از آن ما است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این که انسان همیشه در شرایط سخت رشد می‌کند، بیان کرد: در وضعیت سخت کنونی باید کمک کنیم چراغ تعلیم و تربیت روز به روز روشن‌تر شود، همه ما در معرض آزمونی بزرگ و سرنوشت ساز هستیم، شبیه مدافعان سلامت که این روز‌ها در خط مقدم مقابله با کرونا هستند.

اسکندری نسب محروم نماندن دانش آموزان از آموزش را وظیفه اصلی مدیران مدارس برشمرد و عنوان کرد: نباید امسال شاهد افزایش دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا افت تحصیلی دانش آموزان باشیم چرا که دانش آموزان سرمایه گران بهای آموزش و پرورش هستند که رشد بیشترشان مطلوب ما است.

او گفت: با توجه به این که آمار دسترسی نداشتن دانش آموزان به امکانات آموزش مجازی قابل توجه است مدرسه در هر حالی باید فعال باشد، هر زمان که همه ادارات و نهاد‌های دیگر غیرفعال و تعطیل شدند مدرسه هم تعطیل می‌شود، هدف ما این است حلقه اتصال و پیوند با دانش آموزان برقرار باشد مدیر مدرسه باید بداند که تک تک دانش آموزان در اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی چه وضعیتی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به افزایش سرانه بهداشتی مدارس هم اشاره کرد و گفت: علاوه بر افزایش سرانه، کاروان‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی هم به مدارس استان ارسال شده است که در زمان آموزش حضوری با کمبودی مواجه نباشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار