بسته اخبار حوادث ۸ آبان ماه ۹۹؛

دستگیری عامل تیراندازی در چابهار / سارق مسلح تحت تعقیب در "میرجاوه" به دام افتاد

مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۸ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۸ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگيري عامل تیراندازی در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری عامل تیراندازی یک شهروند در پی اختلاف شخصی خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم اظهارداشت: در پی اعلام یک مورد تیر اندازی در خیابان کشاورز شهرستان چابهار و متواری شدن عامل آن موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی قرار گرفت.

او  گفت: در بررسی‌های به عمل آمده ماموران مشخص شد، عامل این تیراندازی پس از این اقدام مجرمانه با یک دستگاه خودروی لندکروز متواری می‌شود که شناسایی و دستگیری او از همان شروع وقوع جرم به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی چابهار تصریح کرد: با عنایت به اظهارات شاکی و حاضرین در صحنه، با تحقیقات تکمیلی ماموران، مخفیگاه عامل متواری شناسائی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ کیخائی مقدم با بیان اینکه علت تیراندازی اختلاف قبلی متهم با شاکی بوده، عنوان داشت: نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند با اقدامات مجرمانه امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند با قدرت وقاطعیت برخورد خواهد کرد.

سارق مسلح تحت تعقیب در "میرجاوه" به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه از دستگیری یک سارق مسلح تحت تعقیب خبر داد.

سرهنگ "حسن سرگزی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خودرو در سطح شهرستان و وقوع سرقت‌های مشابه در سطح شهرستان‌های همجوار موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان خبر داد.

او افزود: کار آگاهان پلیس آگاهی در جریان تحقیقات تخصصی خود دریافتند که عاملان این سرقت‌ها از شهرستان‌های مجاور وارد این شهرستان شده و اقدام به سرقت می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه تصریح کرد: مأموران در پی فعال نمودن ایست و بازرسی مقطعی در ورودی و خروجی و نقاط حساس شهرستان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شده و قصد توقیف آن را داشتند که خودرو بدون توجه به ایست مأموران از محل متواری شد.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: سرانجام ماموران این یگان در قالب اکیپ‌های مجهز از پلیس اطلاعات و مواد مخدر و پلیس آگاهی با رعایت کلیه جوانب موفق به دستگیری راننده خودرو شده و در بازرسی خودروی توقیفی تعداد ۲ قبضه سلاح کلاش با یک خشاب و ۱۲ تیر جنگی و ۲ قبضه کلت کمری با مهمات مربوطه را کشف کردند.

سرهنگ سرگزی بیان داشت: متهم که پس از انتقال به پلیس آگاهی چیزی برای کتمان نداشت به فعالیت بزهکارانه خود معترف شد و در ادامه تحقیقات به ۵۳ فقره سرقت مسلحانه در سطح شهرستان و شهرستان‌های خاش و سراوان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه بیان داشت: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

متخلفان صنفی در ایرانشهر ۲۱ میلیارد ریال جریمه شدند

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰۰ واحد صنفی متخلف این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

مهرداد طاهری اظهارداشت: بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی داشته‌اند که برای بیش‌از ۵٠٠ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل و متخلفان برای رسیدگی به تعزیرات معرفی شدند.

او  با بیان اینکه هفت هزار واحد صنفی در شهرستان ایرانشهر فعال است افزود: در راستای جلوگیری از هرگونه احتکار کالا، گرانفروشی و کم فروشی بازرسان صبح و عصر در سطح بازار فعال هستند.

رییس بازرسی و نظارت بر اصناف ایرانشهر نیز گفت: بازرسان مجمع امور صنفی این شهرستان ١٨۶ واحد صنفی فاقد پروانه را شناسایی و به ادارات مربوطه معرفی کنند.

عطاءالله دهمیری افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون از سوی بازرسان صنفی شهرستان ایرانشهر برای ٣٨٠ واحد صنفی متخلف پرونده تخلف تشکیل شده و افزون‌بر چهار میلیارد ریال جریمه شدند.

دستگیری سارق معابر عمومی هامون

فرمانده انتظامی شهرستان هامون از دستگیری سارق معابر عمومی و اعتراف به ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا شهرکیگفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از معابر عمومی در شهرستان، به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهارداشت: مأموران کلانتری ۱۲ شهرستان هامون با انجام اقدامات اطلاعاتی و میدانی، سرانجام موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم، از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار می‌باشد.

او  یادآور شد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به ۳ فقره سرقت از معابر عمومی در سطح شهرستان هامون معترف و اموال سرقتی نیز از مخفیگاه او کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

دستگیری باند سارقان زورگیر

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۳ سارق زورگیر حرفه‌ای و کشف ۷ فقره سرقت دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره زورگیری در سطح شهر زابل توسط ۳ فرد ناشناس موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقان بوسیله یک دستگاه موتورسیکلت سوژه مورد نظرخود را در محل‌های تاریک و خلوت انتخاب و در یک فرصت مناسب با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت و زورگیری وجه نقد و تلفن همراه آن‌ها می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۱ به منظور پیشگیری از سرقت‌های مشابه و دستگیری سارقان، گشت‌های هدفمندی را در سطح شهرستان راه اندازی کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در ادامه گفت: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه شب گذشته در یکی از واحد‌های گشت، در هنگام گشت زنی درخیابان هیرمند این ۳ سارق را مشاهده و پس از تعقیب و مراقبت در خیابان هیرمند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به کشف یک قبضه سلاح سرد در بازرسی از سارقان، بیان داشت: متهمان دستگیر شده که ۱۹، ۲۱ و ۲۲ سال سن داشتند در کلانتری با توجه به ادله و مستندات پلیسی به ۷ فقره سرقت گوشی موبایل و وجه نقد با تهدید سلاح ازشهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، یاد آور شد: برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز انتظار می‌رود در صورت وقوع اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع نمایند.

دستگیری سارقان مغازه با ۱۰ فقره سرقت در "ایرانشهر"

سرپرست فرماندهی فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای مغازه و اعتراف آن‌ها به ۱۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ"حسن کیخا گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در هسته مرکزی شهر ایرانشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از مأموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با بررسی اظهارات مالباختگان و جمع آوری سرنخ‌های موجود به فردی سابقه دار مظنون و او را تحت نظر گرفتند.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده با کنترل نامحسوس متهم سرانجام روز گذشته او را که به همراه ۲ فرد دیگر در حال سرقت از یک مغازه بودند غافلگیر و دستگیر کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه سارقان ۳ جوان ۲۱، ۲۶ و ۳۵ ساله هستند گفت: متهمان که پس از انتقال به کلانتری چیزی برای کتمان نداشتند در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۰ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف بیش از ۳ میلیارد ریال اموال مسروقه در بازرسی از منازل سارقان و تحویل آن‌ها به مالباختگان خاطر نشان کرد: هر ۳ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر در پایان گفت: دستگیری سارقان توسط ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارهستند و اجازه هنجار شکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

دستگیری سارق منزل با ۶ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرارگرفت.

او  افزود: در این راستا با کار شبانه روزی و رصد سارقان و اقدامات فنی توسط ماموران در نهایت محل اختفء سارق حرفه‌ای شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی متهم در طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش درخیابان رسالت دستگیر شد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی اظهار داشت: متهم ۲۶ ساله پس از دستگیری در بازجویی‌های به عمل آمده، به ۶ فقره سرقت منزل در سطح شهر زابل اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی به شهروندان در خصوص نصب حفاظ مناسب و دیگر عوامل بازدارنده برای منزل، هشدار داد و گفت: در صورت دیدن موارد مشکوک سریعا مراتب را با شماره تلقن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار