جوانمردی: برای مدال آوری باید در شرایط اردو و مسابقه قرار بگیریم/ کرونا شرایط را سخت کرده است

ملی‌پوش پاراتیراندازی کشورمان گفت: برای موفقیت و مدال آوری در مسابقات پارالمپیک توکیو نیاز داریم در شرایط اردو و مسابقه قرار بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ساره جوانمردی ملی‌پوش پاراتیراندازی کشورمان در مورد انتخاب سرمربی خارجی و شرایط تمریناتش برای مسابقات پارالمپیک توکیو اظهار داشت: ما مربی خارجی نداریم وتوانسته ایم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.  مربیان خوبی در کشور خودمان داریم. من اولین ورزشکاری بودم که سهمیه پارالمپیک را کسب کردم. با اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، اما هنوز موفق به آغاز تمرینات نشده ایم. فدراسیون به خاطر بچه‌ها سعی می‌کند مراعات کند و مربیان سعی می کنند تمرینات ورزشکاران را رصد کنند. اردو‌های تیراندازی با کمان و تکواندو شروع شده، اما در تیراندازی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

قهرمان پارالمپیک ایران گفت: جانبازان و معلولان به خاطر شرایط خاصی که دارند همیشه ورزش آن‌ها هزینه‌ بر بوده است. وضعیت سالن‌ها، اتاق‌ها، همراهان و شرایط قرنطینه برای ورزشکاران  سخت است. همه چیز دست به دست هم داد تا اردو‌ها تا الان برگزار نشود. صحبتی که مسئولان داشته اند این بود که سلامت ورزشکاران در اولویت است.

جوانمردی درباره رکوردهای خود، بیان کرد: یک ماه پیش قرار بود مسابقات صربستان برگزار شود، اما لغو شد. اردو هم نداریم و همه بازیکنان تیم ملی انفرادی تمرین می‌ کنند. من هر روز تمریناتم را انجام می دهم و فدراسیون و کمیته پارالمپیک در جریان هستند، اما جو اردو و مسابقات با تمرین انفرادی متفاوت است. اگر قرار باشد در مسابقات پارالمپیک توکیو شرکت کنیم و مدال بیاوریم حتما باید در شرایط اردو و مسابقات قرار بگیریم.

دارنده مدال طلای پارالمپیک در مورد وضعیت رقبای خود در این روز‌ها، گفت: وضعیت آن‌ها کمی از ما بهتر است، تمرینات خوبی دارند و اردوی مشترک برگزار می‌کنند. ما هم تلاش خود را می‌کنیم. ما در بخش تپانچه ۵۰ متر خیلی خوب کار کردیم و الان جزو رکوردداران محسوب می‌شویم. من رکورددار فینال ۵۰ متر هستم و در تمام مسابقات دارای مدال هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بعد از او کسانی هستند که مسیر مدال آوری اش را ادامه دهند، خاطر نشان کرد: هیچ رشته ورزشی بدون نیروی پشتیبانی نیست. برنامه مربیان هم همین است که به ۵ ورزشکار اعزامی به پارالمپیک بسنده نشود بنابراین با استعدادیابی تلاش شده تیم برای بازی‌های پاراآسیایی بعد آماده شود.

جوانمردی در مورد شرایط رشته‌ی تیراندازی و امکانات آن گفت: با توجه به شرایط ارز و دلار، قیمت تجهیزات ما ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. تیراندازی رشته مصرفی است و ما در این زمینه بیشتر از سایر ورزشکاران آسیب می‌بینیم. مثلا اسلحه من ۳۲ میلیون تومان قیمت داشت که الان ۹۰ میلیون تومان شده است. از نظر فشنگ هم مشکل داشتیم که الان بیشتر است. با توجه به وضعیت کرونا شرایط ما بدتر شده است. ما نیاز به پشتیبانی قوی‌تر داریم تا امکانات به بچه‌ها تزریق شود.

جوانمردی درباره جوایز ورزشکاران و دلخوری‌های پیش آمده، تصریح کرد: قیمت سکه بالا رفت و بودجه‌ای که پیش‌بینی شده بود پرداخت نشد، چون توانی نبود. ما هم تابع بودیم و مشکلی به وجود نیامد. البته دلخوری پیش آمد، اما حل شد. ما وضعیت اقتصادی کشور را می‌بینیم، اما برای بازی‌های توکیو نیاز به انگیزه داریم تا همه خودشان را نشان دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار