گزارش تکان‌دهنده میدل ایست مانیتور:

شکنجه هولناک کودکان زندانی فلسطینی در اسرائیل؛ برخوردی که در قبال حیوانات هم رسوایی است

کودکان زندانی فلسطینی طوری مورد شکنجه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند که اگر با حیوانات اینگونه رفتار شود، یک رسوایی خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور نوشت در مطلبی نوشت: هر سال صد‌ها کودک که برخی از آن‌ها ۱۲ سال بیشتر ندارند دستگیر و در دادگاه نظامی اسرائیل محاکمه می‌شوند. شایع‌ترین جرم آن‌ها سنگ انداختن است که ارتش اسرائیل آن را یک «جرم امنیتی» می‌داند. کسانی که مجرم شناخته می‌شوند ممکن است به ۲۰ سال زندان محکوم شوند که بستگی به سن این کودکان دارد. 

در این مطلب آمده است: اسرائیل تنها حکومت در جهان است که معمولا کودکان را در دادگاه‌های نظامی که فاقد تدابیر اساسی برای محاکمه عادلانه است، محاکمه می‌کند به علاوه، کودکان فلسطینی که از سوی اسرائیل دستگیر می‌شوند با بدرفتاری و شکنجه‌های سیستماتیک مواجهند که قوه قضائیه و دولت اسرائیل به آن‌ها مشروعیت بخشیده است.

وضع اسفبار این نوجوانان مستند شده است. «صندوق نجات کودکان» که یک سازمان غیردولتی است در گزارش جدیدی گستردگی این مشکلات را به ثبت رسانده است.

در حال حاضر دستکم ۲۰۰ کودک فلسطینی در زندانی‌های اسرائیل از جمله زندان‌های اوفر، دامون و مجیدو به سر می‌برند. آن‌ها شامل کودکان معلول با مشکلات سلامت روان نیز هستند.

زندان‌های دامون و مجیدو بسیار شلوغند و کودکان زندانی در این زندان‌ها در شرایط نامناسب و غیربهداشتی نگهداری می‌شوند.

شکنجه هولناک کودکان زندانی فلسطینی در اسرائیل؛ برخوردی که در قبال حیوانات هم رسوایی است

فعالان می‌گویند یافته‌های صندوق نجات کودکان نشان می‌دهد که با کودکان زندانی بدتر از حیوانات رفتار می‌شود. واقعیت این است که اگر با حیوانات اینگونه رفتار شود، یک رسوایی ملی یا حتی جهانی خواهد بود. زنان زندانی نیز در معرض رفتار‌های وحشتناکی قرار دارند.

بیش از نیمی از کودکانی که با این سازمان مصاحبه کرده‌اند، گفته‌اند که بدرفتاری با آنان معمولا پیش از آغاز هرگونه تحقیقی آغاز شده است و آن‌ها تحقیر و شکنجه شده‌اند. در شهادت‌هایی که این سازمان جمع‌آوری کرده است، کودکان درباره استفاده از دستبند و چشم بند و آزار و اذیت‌های فیزیکی و کلامی در طی دستگیری و انتقال آن‌ها به زندان صحبت کردند. به علاوه بسیاری از آن‌ها در شب دستگیر شدند و قبل از بازجویی به آن‌ها اجازه خوابیدن داده نشده بود.

تقریبا نیمی از کودکانی که با این سازمان مصاحبه کردند گفتند که نمی‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند. ۸۵ درصد از آن‌ها گفتند تجربه‌هایی که داشته‌اند، آن‌ها را تغییر داده و تاثیر زیادی بر روی آن‌ها گذاشته است.

کودکان فلسطینی فقط از آن چه در زندان برایشان پیش می‌آید آسیب نمی‌بینند بلکه حتی قبل از آن هم مجبور به تحمل فشار زیادی هستند. اشغالگری وحشیانه اسرائیل در کرانه باختری، محاصره نوار غزه و محرومیت فلسطینیان از حقوق مشروعشان بحران‌های جدی و بسیار پیچیده‌ای برای آن‌ها ایجاد کرده است که بر سلامت جسمی و روحی آن‌ها تاثیر گذاشته است.

در ادامه این تحلیل آمده است: نقض حقوق بشر و شرایط بسیار بد در زندان تاثیرات روحی و روانی زیادی بر کودکان و خانواده‌های آن‌ها گذاشته است. اختلال اضطراب پس از سانحه در میان آن‌ها رایج است.

کودکانی که سابقا زندانی شده‌اند در این مصاحبه گفتند خشم آن‌ها افزایش یافته و تحملشان کم شده است. آن‌ها گفتند که دیگر نمی‌توانند به کسی اعتماد کنند. در حقیقت، آن‌ها مهارت‌های اجتماعی ضعیفی دارند و از دیگران فاصله می‌گیرند و تمایل به انزوا دارند، زیرا احساس امنیت نمی‌کنند و از دیگران می‌ترسند. بسیاری از آن‌ها ترک تحصیل می‌کنند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: جامعه بین‌المللی باید اقدام کند و برای پایان دادن به بدرفتاری با کودکان فلسطینی، اسرائیل را تحت فشار بگذارد. قوانین بین‌المللی درباره نحوه برخورد با کودکانی که دستگیر می‌شوند روشن است. اسرائیل مانند بسیاری از موضوعات دیگر، به قانون بی‌اعتناست.

میدل ایست مانیتور در پایان نوشت: در کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان ۱۹۸۹ آمده است زندانی کردن کودکان باید آخرین راه چاره و کوتاه باشد. اسرائیل آن را در سال ۱۹۹۱ تصویب کرد، اما با انتقادات سازمان ملل درباره اجرای آن مواجه شده است. اکنون زمان آن رسیده است که به اقدام اسرائیل در نقض این قوانین بدون آن که مجازات شود، به سرعت پایان داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رمضان
۲۳:۵۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
مرگ براسرائیل کودک کش غاصب
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۴۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
فروپاشی رژیم جعلی غاصب صهیونیستی بسیار نزدیک است مرگ و ننگ در هر دو عالم بر حرام لقمه های فاسدین فاسقین کودک کشان کودک آزاران مظلوم کشان شکنجه گران غاصبین ظالمین و ستمگران صهیونیستی باد .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۱۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر اسرائیل جنایتکار
آخرین اخبار