مقایسه دوربین گوشی های iPhone 12 Pro و Galaxy Note 20 Ultra

یک شرکت تحقیقاتی با مقایسه دو محصول برتر ابرقدرت‌ های گوشی‌ سازی برترین گزینه برای تصویربرداری را مشخص کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و گلکسی نوت ۲۰ اولترا از بهترین دوربین‌های دنیا برای گوشی‌های هوشمند برخوردارند و از همین رو یک گروه تحقیقاتی تصمیم گرفت این دو گوشی را در بخش کیفیت تصویربرداری و فیلم‌برداری با هم مقایسه کند.

مشخصات کلی دوربین‌های گوشی جدید آیفون و سامسونگ گلکسی ۲۰ اولترا شباهت بسیاری با هم دارند. هر دو گوشی از سه لنز تصویربرداری با قابلیت عکاسی در نور کم برخوردار و به فناوری فیلم‌برداری 4K HDR نیز مجهز هستند. این دو گوشی قابلیت پیشرفته تمرکز پیشرفته دارند و در حالی که هر دو تصاویر فوق‌العاده‌ای را کسب می‌کنند بدون ضعف‌ هم نیستند.


بیشتر بخوانید


جزئیات مقایسه گوشی‌های iPhone 12 Pro و Galaxy Note 20

جزئیات مقایسه گوشی‌های iPhone 12 Pro و Galaxy Note 20

در قسمت زوم کردن، آیفون ۱۲ نمی‌تواند به خوبی با سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا رقابت کند. محصول شرکت سامسونگ تا ۵ برابر زوم در عکس‌برداری را در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد در حالی که با آیفون ۱۲ پرو تنها انجام زوم دو برابر امکان‌پذیر است. در مقابل گوشی آیفون ۱۲ پرو در بخش تصاویر پرتره موفق‌تر عمل می‌کند و با استفاده از قابلیت‌هایی مانند تار کردن اطراف اجسام و یا اشخاص با کیفیت بهتر رضایت بیشتری را کسب می‌کند.

با وجود برتری هر کدام در بخش‌‌های مختلف نمی‌توان مشخص کرد که کدام یک با اختلاف بالا رقیب خود را مغلوب می‌کند. با این وجود اگر کاربری یک گوشی نیاز دارد که توانایی زوم بالا دارد، می‌تواند در نور کم بهترین تصویربرداری را داشته باشد و و سنسورهای بزرگ‌تری برای عکسبرداری در اختیار او بگذارد باید گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا را انتخاب کند. اما افرادی که موارد فوق برایشان تفاوت چندانی ندارد و ترجیح می‌دهند کیفیت فیلم‌برداری گوشی‌ آن‌ها به اندازه تصویربرداری قوی‌ باشد باید گوشی آیفون ۲۰ پرو را بخرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار