اخبار جدید از تهیه مسکن برای مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین اخبار از تامین مسکن برای مددجویان بهزیستی، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران درباره تامین مسکن برای مددجویان بهزیستی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم برای توانمندی سازی مددجویان بهزیستی، تلاش برای بهره مندی آن‌ها از مسکن است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی با کمک دستگاه‌های مختلف برای مددجویان تسهیل گری شده است، گفت: در ۲۲ ماه اخیر ۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیل گری شده، در ۶۶۰ روز اخیر روزانه ۴۵ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی تسهیل گری شده است و در ۲۲ ماه اخیر برای ۲۷ هزار واحد، عملیات احداث آغاز شده است.

قبادی دانا بیان کرد: ۷ هزار واحد در ۶ ماه اول سال ۹۹ تسهیلات گری شده و بهره برداری آن نیز آغاز شده است همچنین این فعالیت‌ها در قالب برنامه‌های مشترک با بنیاد مسکن، بسیج سازندگی، صندوق توسعه ملی، قرارگاه خاتم الانبیا، نیروی زمینی سپاه پاسدارن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه شهرسازی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در تهیه مسکن برای خانوار‌های ۲ معلول و بیشتر که در سال ۹۴ پروژه آن آغاز شد ۱۴ هزار خانوار احصاء شدند، افزود: ۹ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی تحویل شده داده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در برنامه مشترک با بنیاد مسکن از ۱۴ هزار واحدی که ساخته شده، ۸ هزار و ۳۰۰ واحد واگذار شده است، گفت: همچنین در همکاری مشترک با سازمان بسیج، از هزار ۳۴۴ واحد مسکونی آغاز شد، ۵۳۵ واحد تحویل داده شده است.

قبادی دانا تصریح کرد: در همکاری مشترک با صندوق توسعه ملی، بنیاد مسکن، عملیات احداث ۵۸۲ واحد مسکونی را برای ایتام آغاز کرده است همچنین در تهیه مسکن برای خانوار‌های دو معلول که همکاری مشارکت بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، سازمان ملی مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز و سازمان بهزیستی در حال انجام است.

وی بیان کرد: در ۲۲ ماه اخیر، ۵۶ هزار خانوار جدید شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند و این خانوار‌ها نیازمند کمک در زمینه مسکن هستند و این مسئله باعث شده تعداد خانوار‌های پشت نوبت ۱۶۹ شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۲۴ هزار و ۸۴۲ خانوار تحت پوشش بهزیستی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند و ارزش مالی این طرح در مجموع ۴۸۹ میلیارد تومان خواهد بود.

قبادی دانا تصریح کرد: همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان و صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی، تسهیلات ودیعه مسکن با ارزش ۵۰ میلیارد تومان به صورت قرض الحسنه آماده توزیع است و از ۲۰ تا ۳۰ میلیون به صورت ۳ ساله با تامین اعتبار بنیاد مستضعفان از صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود.

وی افزود: در ماه گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از بنیاد مستضعفان تامین شد و برای مددجویان جاره نشین توزیع شد با توجه به محدود بودن منابع و میزان بالای نیاز مددجویان مشکلات زیادی روبه رو هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بودجه مسکن سازمان بهزیستی در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بود که امسال به ۶۶ میلیارد تومان رسید و اگر قرار بود بهزیستی به تنهایی مسکن مددجویان را تامین کند با این بودجه امکان پذیر نبود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار