ادعای حمله هکرهای روسی به ستاد انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا

حزب دموکرات آمریکا مدعی شد هکرهای روسی به ستادهای انتخاباتی این حزب حمله کرده‌اند، اتهامی که از سوی مسکو تکذیب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابعی در آمریکا به تازگی مدعی شده‌اند هکر‌های روسی به ستاد‌های انتخاباتی حزب دموکرات این کشور حمله کرده‌اند.

این منابع ادعا کردند هکر‌های روسی که در انتخابات سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۵) نیز به مداخله در انتخابات متهم بودند، اکنون به ایمیل‌های ستاد‌های انتخاباتی دموکرات‌ها در کالیفرنیا و ایندیانا و برخی اندیشکده‌های با نفوذ در نیویورک و واشنگتن حمله سایبری کرده‌اند.

بر اساس ادعای این منابعف هکر‌های روسی از سوی شرکت مایکروسافت نشانه‌گذاری شده و با نام مستعار «خرس فانتزی» مشغول فعالیت بوده‌اند.

آن‌ها مدعی شدند نحوه فعالیت این هکرها بیانگر چگونگی مداخله روسیه در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) سال جاری میلادی خواهد بود.

این ادعا در حالی مطرخ شده است که تعدادی از ستادهای ادعا شده، هر نوع حمله سایبری را رد کرده‌اند. 

ماه گذشته مایکروسافت نیز مدعی شد هکر‌های روس با نام مستعار خرس فانتزی «بیش از ۲۰۰ سازمان مهم در آمریکا را هدف قرار داده است». به گفته مایکروسافت این سازمان‌ها در انتخابات هفته آینده نقش مهمی ایفا می‌کنند. شرکت مایکروسافت به تحقیقات رویترز در این زمینه پاسخ نداده است.

رویترز اعلام کرد عامل جاسوسی در این زمینه از سوی این خبرگزاری شناسایی نشده و ادعای آمریکایی‌ها به اثبات نرسیده است.

مدیر دفتر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شده در ماه اوت (مرداد) روس‌ها در تلاش بودند بر کمپین انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، مداخله کرده و تاثیر بگذارند.

کریس میگر سخنگوی کمیته ملی دموکرات‌ها نیز مدعی شد: تعجبی ندارد عوامل خارجی قصد مداخله در انتخابات آمریکا را داشته باشند.

سفارت روسیه در واشنگتن با تاکید بر اینکه در امور داخلی آمریکا هیچ مداخله‌ای ندارد، هرگونه ارتباط کشورش با هکر‌های خرس فانتزی را تکذیب و چنین ادعا‌هایی را اخبار جعلی خواند. ستاد انتخاباتی ترامپ تاکنون واکنشی به این مسئله نداشته است.

واشنگتن بار‌ها مدعی حملات سایبری از سوی روسیه به کشورش شده است. به طور مثال، به تازگی وزارت دادگستری آمریکا بدون ارائه هیچ گونه سندی مدعی شد ۶ مامور دستگاه اطلاعاتی نظامی روسیه متهم به حملات سایبری جهانی شده‌اند. 

در واکنش به این اتهام «ماریا زاخارووا» انجام حملات سایبری از سوی کشورش را قویا رد کرد و گفت: «ما اساسا اینگونه اتهامات را رد می‌کنیم. دولت روسیه هیچگونه ارتباطی با اقدامات مخرب در اینترنت که واشنگتن در تلاش برای متهم کردن ما به انجام آن است، ندارد.»

همچنین در آن زمان  سفارت روسیه در واشنگتن نیز این اتهام‌زنی آمریکا را موضوعی در تعارض با واقعیت خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار