بازدید سرزده معاون پرستاری وزیر بهداشت از بیمارستان مهاباد

معاون پرستاری وزیر بهداشت به طور سر زده از بخش‌های بیمارستان امام خمینی (ره) و مرکز غربالگری ۱۶ ساعته مهاباد بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مریم حضرتی با همراهی دکتر رضایی کارشناس بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت، حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، صفاری، جبرئیل زاده مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه، ولی زاده معاون اجرایی و ملک پور از معاونت بهداشتی دانشگاه از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) و مرکز غربالگری ۱۶ ساعته مهاباد بازدید کردند.

حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان داشت: هدف از این بازدید پایش وضعیت موجود بهداشتی و درمانی و ارزیابی کلی نیرو‌های پرستاری و ارائه خدمات ارائه شده به بیماران کووید ۱۹ است.

این مقام مسئول کشوری افزود: وضعیت کمبود نیرو‌های پرستاری در بعضی از شهرستان‌ها از جمله مهاباد بیشتر نمایان می‌شود و در سایر نقاط کشور نیاز به مدیریت بیشتر دارد.

بازدید سرزده معاون پرستاری وزیر بهداشت از بیمارستان مهاباد

او اظهار داشت: در طول سال ۹۸ تا ۹۹ بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ نفر نیرو جذب سیستم درمانی وزارت بهداشت شده اند معاونت توسعه وزارت بهداشت مجوز استخدام ۷ هزار نیروی دیگر را اخذ کرده و پیگیر هستیم که بتوانیم ۵۰ درصد از این تعداد نیرو را برای استخدام نیرو‌های پرستاری اختصاص بدهیم.

حضرتی در خصوص تغییر وضعیت نیرو‌های پرستاری خاطرنشان کرد: با وجود جذب نیرو‌های جدید پرستاری جدید در بیمارستان‌ها همچنان نیازمند نیرو‌های پرستاری، کمک پرستار و بهیار با توجه به وضعیت موجود هستیم، امیدواریم با جذب نیرو‌های جدید بتوانیم از روند فرسایشی نیرو‌های پرستاری در شرایط فعلی جلوگیری کنیم.

بازدید سرزده معاون پرستاری وزیر بهداشت از بیمارستان مهاباد

معاون پرستاری وزیر بهداشت در خصوص مراکز مراقبت پرستاری در منزل بیان کرد: حدود یک هزار مرکز مراقبت پرستاری فعال در کشور وجود دارد که به بیماران در منزل خدمات پرستاری ارائه می‌دهند و این مراکز مجوز رسمی فعالیت از وزارت بهداشت و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی دارند و خوشبختانه عملکرد خوبی خصوصا در دوران همه گیری بیماری کووید ۱۹ داشته اند.

او با اشاره به تعداد نیرو‌های پرستاری در استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در کل تعداد پرستاران در آذربایجان غربی از میانگین کشوری مقداری بالاتر است، ولی در بعضی شهرستان‌ها تعداد این نیرو‌ها کمتر است که تلاش می‌کنیم جبران شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت اضافه کرد: برای بیمارستان‌های جدید الاحداث قبل از شروع به کار بیمارستان مجوز استخدام نیرو‌های پرستاری صادر می‌شود.

بازدید سرزده معاون پرستاری وزیر بهداشت از بیمارستان مهاباد

حضرتی افزود: در سال جاری افزایش ۵۰ درصد حقوق برای کلیه کارکنان نظام سلامت تحقق یافت و در حال حاضر پیگیر اخذ مجوز دریافت فوق العاده ویژه برای پرستاران عزیز هستیم.

او در پایان برای پیشگیری ومقابله با بیماری کرونا در شهرستان‌های مهاباد و بوکان تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها و دقت و مهارت همه دست اندرکاران و ساختار بیمارستان و بخش‌ها از لحاظ داشتن تهویه مناسب برای مقابله با ویروس کرونا ضروری است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.