ترافیک صادرات میوه و تره بار در مرز شوشمی

فرماندار شهرستان پاوه گفت: با رونق تجارت و افزایش صادرات و واردات در مرز شوشمی، روزانه بیش از ۲۵۰ دستگاه خودرو حامل کالا وارد این مرز می‌شود و امکان دارد این تعداد نیز افزایش یابد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوه روز جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرز شوشمی که با حضور جمعی از مدیران و تجار و بازرگانان در بخشداری نوسود برگزار شد،گفت: هم اکنون مرز شوشمی با ترافیک صادرات به ویژه در بخش میوه و تره بار مواجه است.

او با بیان اینکه  مسئولین گمرک در شهرستان و استان تمهیدات سرعت بخشی به ترخیص کالا را فراهم کنند ،گفت: هفتاد سال است مرز شوشمی دارای گمرک است، اما هنوز گمرک نتوانسته است در این مرز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری فراهم کند و این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

ایده پور اظهار داشت: نیرو‌های شهرداری نوسود، تجهیزات لازم برای ضدعفونی خودرو‌های ورودی و خروجی به بازارچه مرزی از ۲ طرف را فراهم کنند و انتظار می‌رود این فعالیت‌ها بصورت مستمر در مرز ادامه داشته باشد.

او اضافه کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط اقتصادی کشور، مرز‌ها را در شرایط بحرانی کرونا همچنان فعال نگه داشته که از این بابت باید قدردان آن‌ها باشیم.

فرماندار شهرستان پاوه یادآورشد: از اردیبهشت  امسال تاکنون بیش از ۲۳ میلیون دلار صادرات از مرز شوشمی انجام شده است.

پرویز ایده پور گفت: نیرو‌های هنگ مرزی همکاری مناسب و تنگاتنگی با عوامل بازارچه مرزی شوشمی و امر مهم مبادلات مرزی دارند که قدردان تلاش‌های آنان هستیم.

او  افزود: با نیرو‌های هنگ مرزی مستقر در بازارچه هماهنگ شده که از امروز به بعد از فعالیت کارگران، غرفه داران، پیله وران، تجار و سایر عوامل مشغول در بازارچه که دستورهای بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بدون هیچ اغماضی جلوگیری  کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار