معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندر ماهشهر:

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک اقدام فرهنگی موثر است

عکرش ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یک اقدام فرهنگی موثر دانست و گفت: باید علت دوری مردم از کتاب بررسی شود.

عادل عکرش معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از کار‌های فرهنگی مؤثر در جامعه دانست و گفت: فرهنگ کتابخوانی در جامعه بسیار کمرنگ شده است و باید علت دوری مردم از کتاب بررسی و راهکار‌هایی اساسی برای رفع آن اندیشیده شود.

او با اشاره به نقش مهم نظام آموزشی در ترویج کتابخوانی، افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی را باید از سنین پایین در کودکان نهادینه کنیم، از خانواده آغاز شده و در مدرسه تکمیل شود، همچنین مدارس باید به سمت و سویی بروند که دانش آموزان را برای مطالعه کتاب‌های غیر درسی ترغیب کنند.

عکرش با بیان اینکه بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌ها و خلاصه نویسی کتاب‌های خوانده شده از جمله شیوه‌هایی است که به کمک آن می‌توان دانش آموزان را به سمت کتاب سوق داد، اظهار داشت: کتاب، شاهرگ حیاتی فرهنگ است و نباید در حاشیه قرار گیرد و وجود نهاد مستقلی برای پرداختن به بحث کتاب ضروری و اجتناب ناپذیر است.

این مقام مسئول علت اصلی مستقل شدن نهاد کتابخانه‌های عمومی را اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی عنوان و بیان کرد: فرهنگ مهم‌ترین اولویت جامعه است، ولی در جامعه امروزی به فرهنگ و نیاز‌های فرهنگی توجه چندانی نمی‌شود، در صورتیکه فرهنگ زیربنا و اساس پیشرفت و رشد جامعه است و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بندر ماهشهر با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانیادامه داد: باید همه تلاش خود را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کار ببندیم و شهرداری ها، ادارات و ارگان‌ها در این راه تلاش مستمر داشته باشند، ضمن اینکه با کمک به کتابخانه ها، نسل جدید جامعه را تربیت خواهیم کرد، چراکه کودکان و نوجوانان همان نسل جدیدی هستند که باید با ایجاد فضای مناسب به سمت کتابخانه‌ها و کتابخوانی سوق داده شوند.

او تصریح کرد: جهت تسریع در اجرای برنامه‌های محوله امور کتابخانه ها، شهرداری‌ها موظف هستند طبق قانون نیم درصد از درآمد خود را به کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند و شهرداری‌های ۳ شهر بندر ماهشهر، بندر امام خمینی و چمران نباید تأخیری در انجام این مهم داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.