پیشنهاد تعطیلی یک ماهه چهارمحال و بختیاری برای کنترل شیوع بیماری کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پیشنهاد کرد: چهارمحال و بختیاری برای یک ماه تعطیل شود و در صورت کسب نتایج مثبت در مهار بیماری از اقدام در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: هر تدبیری که امروز اندیشیده شود، اثرات آن دو یا سه هفته آینده مشخص می‌شود.

او با اشاره به اینکه موارد مشکوک به کرونا از ۳۴۷ نفر در اسفندماه ۹۸ که در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری بستری شده بودند به بیش از دو هزار بیمار در آبان ماه ۹۹ رسیده و پیش بینی می‌شود این آمار روند فزاینده داشته باشد افزود: در اسفند پارسال ۱۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند، اما اگر همین شرایط حاکم باشد موارد فوتی در استان به ۱۶۰ نفر خواهد رسید.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: اگر مداخلات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا انجام نگیرد همه پیش‌بینی‌های صورت گرفته درخصوص آمار این بیماری محقق خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه اگر اجرا محدودیت‌ها و قرنطینگی به خوبی انجام شود می‌توانیم به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم گفت: پیشنهاد می‌شود استان چهارمحال و بختیاری به عنوان پایلوت در کشور برای یک ماه به صورت کامل قرنطینه شود، البته همه شرایط این قرنطینگی نیز باید برای مردم فراهم شود سپس نتایج این اقدام بررسی و اگر مثبت بود در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.