فرماندار اسدآباد:

۴۸ هزار نفر در اسدآباد زیر پوشش بیمه سلامت هستند

فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: طبق آخرین آمار ۴۸ هزار نفر در این شهرستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

۴۸ هزار نفر در اسدآباد زیر پوشش بیمه سلامت هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید درویشی؛ فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه هفته "بیمه سلامت" را به تلاشگران این عرصه تبریک عرض می‌کنم گفت: نیرو‌های بیمه سلامت در خدمت به مردم تلاش زیادی می‌کشند که قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

او با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار بیمه سلامت ۴۸ هزار نفر در شهرستان اسدآباد زیرپوشش این مجموعه هستند گفت: تعدادی از کارمندان دولت، خانواده شهدا، افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، روستاییان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

فرماندار شهرستان اسدآباد ادامه داد: تعداد بیمه شده شهرستان در بیمه سلامت نسبت به گذشته کاهش داشته و علت آن است که راستی‌آزمایی صورت گرفته و افرادی که زیرپوشش دو نوع بیمه بودند و خدمات دریافت می‌کردند اکنون می‌توانند یک نوع بیمه داشته باشند که این خود یکی از موفقیت‌هایی است که بیمه سلامت توانسته داشته باشد.

درویشی بیان کرد: تجهیزات و امکانات بیمه سلامت در اجرای خدمات الکترونیکی آماده است و قرار است این مجموعه در اسدآباد با نظام پزشکی شهرستان جلساتی داشته باشند تا توصیه‌های لازم به پزشکان صورت گیرد و از این پس آن‌ها از طریق نسخ الکترونیکی خدمات بهداشتی و درمانی را به بیماران ارائه دهند.

او با اشاره به اینکه طرح نسخ الکترونیک باعث ارائه خدمات مطلوب و مصرف بهینه اقلام دارویی می‌شود افزود: صرفه جویی در کاغذ بخشی از مزیت‌های طرح نسخ الکترونیکی است، اما مهم‌تر از آن‌ها با توجه به سرانه مصرف زیاد دارویی در کشور و فایل‌هایی که برای هر فرد تشکیل می‌شود، مطمعنا کنترل و نظارت بیشتری روی مصرف دارو اتفاق می‌افتد که می‌تواند در کاهش مصرف دارو و صرفه‌جویی در مواد اولیه تولید کشور و یا کاهش واردات آن صورت گیرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد تاکید کرد: گاهی سو‌ء استفاده‌هایی از دفترچه‌های بیمه سلامت می‌شود که اجرای طرح نسخ الکترونیک می‌تواند آن‌ها را کاهش دهد.

درویشی با تاکید به اینکه در طرح استحقاق‌سنجی مهمتر از هرچیزی این است که ساماندهی بیمه‌ها انجام شود تا بدانیم چه افرادی تحت پوشش بیمه هستند، چون گاهی تعداد بیمه‌شده از جمعیت کشور بیشتر است گفت: با اجرای طرح مورد نظر دفترچه‌ها کنترل می‌شود؛ راستی آزمایی باعث شده تعداد بیمه شده‌ها به رنج واقعی برسند و خدمات به روز و مطلوبی به افراد تحت پوشش و نیازمند ارائه شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.