ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار در بحران کرونا

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: هزینه تشخیص ابتلا به کرونا در کودکان کار و کار‌تن‌خواب‌ها ، رایگان و بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

مجتبی ناجی معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار کرد: خطوط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ را از اوایل شیوع بیماری کرونا افزایش دادیم و با مشاهده و اعلام کودک‌آزاری یا خشونت خانگی توسط مردم، در مرحله اول گزارش و در مرحله دوم تیم‌های اورژانسی ما به شکل سیار به نقاط گزارش شده اعزام می‌شدند.

او افزود: موسسه سرمد که مجوز بهزیستی را دارد حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ کودک را شناسایی کرده و به طور مستمر از آن‌ها حمایت قضایی، بهداشتی، تحصیلی و آموزشی می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر کارتن‌خواب‌ها معمولاً به مواد مخدر هم وابسته هستند، بنابراین با همکاری نیروی انتظامی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، طی سه مرحله از خرداد تا شهریورماه نسبت به جذب کارتن‌خواب‌هایی که سوء مصرف مواد هم داشتند اقدام شد و در مرکز ماده ۱۶ یا کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش شدند.

او تصریح کرد: مراکز کودکان کار بهزیستی آمار معمول را نشان می‌دهد، بررسی پژوهشی که مبنی بر افزایش کودکان کار نسبت به قبل از کرونا باشد انجام نشده است.

ناجی در رابطه با تدابیر پیش‌بینی شده در زمینه ابتلای کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها به کرونا بیان کرد: راهکار‌هایی همگانی برای عموم جامعه در نظر گرفته شده که باید برای این قشر نیز به کار برده شود. این افراد ابتدا شناسایی و در مرحله بعد معاینه می‌شوند، اگر نتیجه تست کرونا مثبت بود، برای جلوگیری از انتقال ویروس، جدای از افرادی که از قبل پذیرش شدند قرنطینه می‌شوند و مراحل درمانی را طی می‌کنند.

او درباره هزینه تشخیص ابتلا به کرونا در کودکان کار و کار‌تن‌خواب‌ها بیان کرد: این آزمایش، رایگان و بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص تعداد کودکان کار و کارتن‌خواب‌های تحت پوشش این اداره‌کل گفت: در طول یک‌سال حدود ۲۴۰ نفر ورودی داریم که برای این افراد کار‌های متعددی از جمله شناسایی خانواده، بستگان یا محل سکونت انجام می‌شود. تعدادی نیز ممکن است که از جانب والدین زیستی خود حضانت موثری نداشته باشند که با دستور قضایی این افراد را در مراکز شبانه روزی تحت نظارت سازمان بهزیستی پذیرش می‌کنیم که در حال حاضر حدوداً ۴۸۰ کودک و نوجوان در این مراکز زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
از نویسنده این خبر سپاس گذاریم
آخرین اخبار