استخدام نیروهای غیربومی در پروژه‌های نفتی ایلام قابل قبول نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با اشاره به اینکه استخدام نیروهای غیربومی در پروژه‌های نفت و گاز ایلام قابل قبول نیست، گفت: اولویت استخدام باید نیروهای بومی باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام  اظهار کرد: جذب هر گونه نیرو در شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی در استان ایلام، باید ضابطه مند و به دور از رابطه بازی صورت گیرد.

او هدف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار برشمرد و تصریح کرد: شرکت‌های نفت و گاز ایلام در جذب نیروی کار باید دقت کنند تا اولویت نیروهای بومی و کارگرانی باشد که قبلاً اخراج یا در شرف اخراج هستند باشد.

شیرخانی اظهار کرد: جذب هر گونه نیرو در شرکت‌ها، باید برابر ضوابط و به دور از روابط باشد و بر اساس ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه اولویت با نیروهای بومی، متخصص و کارآمد است.

او گفت: در جذب نیروهای کار مورد نیاز با رعایت قوانین و مقررات استخدامی و ضوابط شرکت، باید اولویت با نیروهایی باشد که از قبل دارای سوابق متعدد بوده و در پروژه‌های مختلف در احداث این مجتمع حضور داشتند و اخیراً بیکار شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به بهانه‌های مختلف از کارگران غیربومی استفاده می‌کنند، افزود: به هیچ وجه استخدام نیروهای غیربومی در پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی استان قابل قبول نیست و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: مدیران شرکت‌های نفت و گاز، نیروهای مورد نیاز در حوزه‌های تخصصی را اعلام کنند تا مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، نیروهای مورد نیاز آنها را تربیت و تأمین کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.