اجرای ۹۰۵ طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰۵ طرح با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان جهت اشتغال مددجویان این نهاد در استان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،جاسم محمدی فارسانی،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان اظهار داشت: سیاست اشتغال کمیته امداد حمایت از مشاغل خرد و زودبازده است که در این راستا امسال ۹۰۵ طرح در بخش‌های کشاورزی، صنایع‌دستی، خدماتی و دامپروری اجرا شده است.

او با بیان اینکه این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوار‌های تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود، عنوان کرد: اجرای طرح‌های خوداشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفا در زمینه کسب و کار برای افراد آموزش دیده اجرا می‌شود و حمایت‌های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.

محمدی فارسانی ادامه داد: آموزش مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در تمام حرف و مشاغل در مؤسسات ذیصلاح جهت ارائه آموزش‌های فنی به مددجویان تحت حمایت به‌صورت فردی و گروهی با هماهنگی این نهاد و رایگان ارائه می‌شود.

او افزود: درسال گذشته نیز پنج هزار و ۱۸۲ طرح اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۳۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این استان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: سال گذشته از محل صندوق قرض‌الحسنه این نهاد ۷۵ میلیارد تومان وام کارگشایی به مددجویان پرداخت شد که این تسهیلات هیچگونه سود و کارمزدی ندارد و با سرمایه گذاری خیران راه اندازی شده که تاکنون برای رفع مشکلات و کارگشایی مددجویان موثر بوده است.

او اظهار داشت: بر اساس موافقت‌نامه بودجه تا پایان سال جاری پنج هزار و ۸۵۰ طرح اشتغالزا با هزینه بیش از یکصد و ۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال کمیته امداد و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی برای مددجویان ایجاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: توانمندی خانواده با اشتغال و درآمد باثبات مهمترین اولویت برای این نهاد است که در سال گذشته در این راستا ۱۴۰ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی و اقتصاد خرد هزینه شده است.

اکنون ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار