برداشت سه هزار و ۱۲۰ تن خرما از سطح نخلستان‌های قصرشیرین

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : سه هزار و ۱۲۰ تن خرما از سطح ۵۲۰ هکتار از نخلستان‌های بارور این شهرستان برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اردشیر نورمحمدی مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : شهرستان قصرشیرین در مجموع بیش از ۷۲۸ هکتار نخلستان دارد که از این میزان ۵۲۰ هکتار آن بارور و مابقی نهال است و به مرحله باروری نرسیده است.

او عملکرد محصول خرمای این شهرستان را از هرهکتار نخیلات ۶ تن بیان کرد و گفت : عمده ارقام خرمای این منطقه از نوع زاهدی و اشرسی است و ارقامی همچون برحی، جعفری و ارزفی نیز از نوع رطب در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین افزود: قصرشیرین تنها شهرستان استان کرمانشاه با آب و هوای گرمسیری است که قابلیت کشت خرما را دارد و رقم خرمای اشرسی که در قصرشیرین تولید می‌شود نیز در هیچ جای کشور موجود نیست و مختص این منطقه است.

نورمحمدی ادامه داد: خرمای اشرسی شهرستان قصرشیرین دارای ۲ نوع خشک و نرم، درشت و گوشتی با کیفیت بالا و بسیار خوش طعم است و خاصیت ماندگاری بسیار بالایی دارد.

او ادامه داد: بخشی از خرمای منطقه نیز به صورت شیره خرما یا به اصطلاح محلی دوشاب از طریق زنان این منطقه تولید شده و راهی بازار شده که در مصارف صبحانه و بیشتر در فصل زمستان استفاده می‌شود.

نورمحمدی گفت: از مجموعه باغ سه هزار هکتاری مجتمع بیستون پارس شهرستان قصرشیرین ۴۰۰ هکتار آن نخلستان است که علاوه بر ایجاد چشم اندازی زیبا در بحث گردشگری در تولید محصول خرما و توسعه باغات نیز تاثیری به سزا دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار