۲ فروشگاه زنجیره‌ای در همدان پلمب شد

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان از پلمب ۲ فروشگاه زنجیره‌ای در این استان خبر داد.

۲ فروشگاه زنجیره‌ای در همدان پلمب شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: ۱۰۸ فروشگاه زنجیره‌ای در این استان فعال است و در هفته اخیر۵۹ واحد بازرسی شد که ۵۱ فروشگاه معادل ۸۶ درصد این واحد‌ها بهداشت فردی و حفاظت فردی را رعایت کردند.

او افزود: همچنین۸۱ درصد خدمات دهندگان و ۷۳ درصد خدمات گیرندگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای  به استفاده از ماسک توجه داشتند و در ۳۸ درصد آن‌ها فاصله گذاری اجتماعی توجه شده بود با این وجود ۹ واحد اخطاریه دریافت کرده و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در این مدت ۵۶ واحد متخلف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی تعطیل شدند که شامل ۳۰ نانوایی، ۲۰ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۲ مطب، ۲ رستوران و ۲ فروشگاه زنجیره‌ای می‌شود.

رفعتی ادامه داد: همچنین ۳۳۸ واحد متخلف اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی معرفی شدند که شامل ۱۰۲ سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۷۰ نانوایی، ۹۳ کارگاه و صنایع کوچک (زیر ۲۵ نفر)، ۱۶ بانک، ۱۵ رستوران، ۹ مهد کودک، دفاتر پیشخوان، پایانه مسافربری، جایگاه سوخت، مهدکودک، داروخانه، کشاورزی و دامپروری است.

او گفت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان فعال است که تاکنون سه هزار و ۳۷۵ بازرسی از این واحد‌ها صورت گرفته است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: ۲ هزار و ۲۹۱ واحد معادل ۶۸ درصد بهداشت فردی را رعایت کردند همچنین در ۲ هزار و ۲۳۹ واحد معادل ۶۶ درصد خدمت دهندگان از ماسک استفاده کرده بودند.

رفعتی افزود: در یک هزار و ۹۰۶ واحد بازرسی شده معادل ۵۶ درصد خدمت گیرندگان و مراجعه کنندگان به واحد‌های تولیدی از ماسک استفاده کرده بودند و در مجموع ۵۵ درصد به پروتکل فاصله گذاری توجه داشتند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.