رهاسازی ۱۴۰ هزار قطعه ماهی تیلاپیا از ابتدای امسال در استان سمنان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از رهاسازی ۱۴۰ هزار قطعه ماهی تیلاپیا از ابتدای امسال در این استان خبر داد.

 بهرام فلاحی لیما مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتو گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، از آغاز صید و برداشت ماهی تیلاپیا در سطح مزارع و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی استان سمنان به‌صورت نمادین خبر داد و گفت: ماهی تیلاپیا از ماهی ماهیان بومی آفریقا بوده و در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور جهان تکثیر و پرورش داده می‌شود.

او افزود: با توجه به نوع شرایط زیست این ماهی سازمان حفاظت از محیط‌زیست در حال حاضر تکثیر و پرورش آن را در چهار استان سمنان، قم خراسان جنوبی و یزد که به آب‌های آزاد راه ندارند بلامانع اعلام کرده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این ماهی به دلیل رشد سریع، طول دوره پرورش کوتاه، مقاوم به کم‌آبی، تکثیر آسان، مقاوم در برابر بیماری‌ها و امکان پرورش آن در آب‌های غیرمتعارف (شور و لب‌شور) و کیفیت مناسب گوشت به‌عنوان دومین ماهی پرورشی رایج در دنیا شناخته‌شده است.

فلاحی لیما با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان سمنان این ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی پرورش داده می‌شود بیان کرد: تعداد بچه ماهی تیلاپیا رهاسازی شده در استان از ابتدایی امسال ۱۴۰ هزار قطعه بوده است.

او از وجود ۴۰ استخر‌های ماهی تیلاپیا در استان سمنان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید ماهی تیلاپیا به ۸۰ تن برسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره تعداد پروانه‌های صادرشده برای تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در سطح این استان ابراز داشت: موافقت اصولی پرورش ۱۲ مورد به ظرفیت ۱۵۵۶ تن، موافقت اصولی تکثیر سه مورد به ظرفیت ۵ میلیون قطعه، صدور پروانه تأسیس پرورش هفت مورد به ظرفیت ۹۴۳ تن، صدور پروانه تأسیس تکثیر ۲ مورد به ظرفیت ۴ میلیون قطعه و پروانه بهره‌برداری پرورش ۲ مورد به ظرفیت ۱۰۷ تن انجام‌شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار