وقتی قرائت نادرست کنتور آب، کار دست مشترکان روستایی بوشهر می‌دهد!

مشترکان آب روستایی استان بوشهر این روز‌ها قبض‌هایی را دریافت کرده‌اند که مبلغش چندین برابر قبض‌های پیش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تعداد زیادی از مشترکان آب روستایی استان بوشهر، این روز‌ها با دیدن قبض‌های جدید، برق از سرشان پریده و حسابی شگفت زده شده‌اند.

برخی از آنان می‌گویند در حالی که قبض قبلی‌شان ۵ هزار تومان بوده اکنون قبض ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومانی برایشان صادر شده است.

وجود این مشکل باعث شده دفاتر پیشخوان دولت و واحد مشترکین شرکت آب و فاضلاب شلوغ شوند و مردم برای پیگیری به این مراکز مراجعه کنند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در این زمینه به خبرنگار ما گفت: پیش از این، یک نفر به عنوان آب‌دار در روستا‌های استان فعال بود که همه کار‌های مربوط به آب را مانند کلرسنجی، نصب انشعاب و قرائت کنتور را باید انجام می‌داد. با توجه به تعدد کارها، کنتور‌ها به درستی خوانده نمی‌شدند و مبالغ قبض آب مطابق با مصرف آب روستاییان صادر نمی‌شود.


بیشتر بخوانید

ماجرای صدور قبض‌های گران قیمت آب در بوشهر چیست؟


حمید بردستانی افزود: اکنون کار‌های مربوط به قرائت کنتور به پیمانکاری سپرده شده که کارش فقط همین است و پس از بررسی کنتور‌ها مشخص شده که میزان مصرف با مبلغ قبض آب تطابق نداشته و در قرائت جدید مصرف استفاده شده در زمان‌های گذشته محاسبه شده است.

او با اشاره به اینکه بسیاری از مشترکان با این مشکل مواجه شده‌اند، ادامه داد: با توجه به اینکه تعرفه آب تصاعدی بالا می‌رود در قبض جدید میزان مصرف آب در بازه زمانی کوتاهی محاسبه شده که باعث شده مبلغ صورتحساب بالا رود. حالا با اصلاح قبض‌ها و تعیین بازه زمانی بیشتر برای مصرف آب، مبلغ صورتحساب کمتر می‌شود.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: مشترکان باید برای پیگیری به دفاتر پیشخوان دولت یا شرکت آب و فاضلاب مراجعه کنند و در صورتی که مشترکان نیاز به قسط بندی داشته باشند قبض آب را قسط بندی می‌کنیم.

بردستانی در پاسخ به این سوال که در شرایط کرونایی مراجعه حضوری مردم به این مراکز با مشکلاتی رو به رو خواهد بود، گفت: تلاش می‌کنیم روشی جایگزین مراجعه حضوری کنیم و به مردم در این مورد اطلاع دهیم.

او افزود: ۹۸ هزار مشترک در ۴۲۷ روستا از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بهره‌مند هستند

 تعرفه آب روستایی یک دوم تعرفه آب شهری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
این مسئولین فقط برای ملت کار درست می کنن و ملت رو به زحمت بندازن.