پرداخت تسهیلات برای ذخیره سلول‌های خون بند ناف

مدیر بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان گفت:برای اولین بار امکان ارائه وام ۴۰ میلیون ریالی به خانواده‌هایی که علاقه‌مند باشند ذخیره سلول‌های بنیادی بند خون ناف فرزندشان را انجام دهند، فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید کوهی اصفهانی مدیر بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان اظهار داشت: با توجه به گسترش انواع بیماری‌ها باید از روش‌های جدید درمان استفاده کرد، یکی از جدیدترین روش‌های درمانی که در دنیا استفاده می‌شود، سلول درمانی است که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیر بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان افزود: به دلیل اهمیت ذخیره سلول‌های بنیادی حدود ۳ سال پیش سازمان بهداشت جهانی روز ۱۷ نوامبر را با عنوان روز جهانی خون بندناف نامگذاری کرد تا هم اهمیت این موضوع را به همه مردم دنیا نشان دهد و هم در راستای فرهنگ‌سازی مناسب برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی گام مهمی را بردارد.

او با بیان اینکه سال گذشته در تهران مراسمی به مناسبت روز جهانی خون بندناف برگزار شد، گفت: در این مراسم بیماران مختلفی که با سلول‌های بنیادی درمان شده بودند و پزشکان متخصص و کلیه مسؤولان و افرادی که پیشگام در عرصه سلول‌های بنیادی و درمانی و خدمات مربوط به ذخیره خون بند ناف بودند، حضور داشتند.

پرداخت تسهیلات برای ذخیره سلول‌های خون بند ناف

 

ارائه وام ۴۰ میلیون ریالی برای ذخیره سلول‌های بنیادی بند خون ناف

کوهی اصفهانی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا امکان این گردهمایی مهیا نبود و به صورت غیراجتماعی گرامیداشت این روز انجام می‌شود، بیان کرد: برای اولین بار خانواده‌هایی که علاقه‌مند باشند ذخیره سلول‌های بنیادی بند خون ناف فرزندشان را انجام دهند، امکان ارائه وام ۴۰ میلیون ریالی فراهم شده است و تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه بدون سود پرداخت می‌شود و این اقدام می‌تواند برای خانواده‌های علاقه‌مند گره‌گشا باشد.

مدیر بانک سلول‌های بنیادی رویان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، عنوان کرد: در این شرایط اقتصادی که خانواده‌ها از لحاظ مالی در تنگنا هستند، این اقدام بسیار مؤثری است که هر خانواده‌ای که علاقه‌مند باشد، می‌تواند با دریافت این تسهیلات ذخیره سلول‌های بنیادی فرزند خود را انجام دهد.

او با تأکید بر اینکه خانوده‌ها برای ذخیره خون بندناف نوزاد خود باید در دوران بارداری به دفتر بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان مراجعه کنند، اضافه کرد: در این مرکز کار‌های اولیه انجام می‌شود و سپس به بانک عامل معرفی می‌شوند و مراحل اخذ دریافت وام را انجام می‌دهند.
 
پرداخت تسهیلات برای ذخیره سلول‌های خون بند ناف
 

مشاوره‌های اولیه مربوط به سلول درمانی در اصفهان انجام می‌شود

کوهی اصفهانی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره اولیه سلول درمانی گفت: مرکز سلول درمانی رویان در تهران است که به مناسبت روز جهانی خون بندناف مشاوره‌های اولیه مربوط به سلول درمانی را در اصفهان انجام می‌دهیم، در این چند سال بیماران بسیاری بودند که با دفتر ما تماس می‌گرفتند و درخواست سلول‌درمانی داشتند که همه این افراد به تهران ارجاع داده می‌شدند تا بر اساس شرایطی که بیمار و مرکز سلول درمانی داشت، از لحاظ اینکه این کار باید به صورت درمانی یا برای کارآزمایی بالینی انجام شود، سایر مراحل آن انجام می‌شد.

مدیر بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان ادامه داد: این یک معضل بزرگ بود که بیماران با دفتر اصفهان تماس می‌گرفتند و بعد از آن سردرگم به تهران می‌رفتند، علاوه بر هزینه‌های رفت‌وآمد و سردرگمی در تهران، فرد باید در نوبت می‌ماند، همه این مراحل برای همشهریان کار سخت، هزینه‌آور و طاقت‌فرسا بود.

او با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا تردد به تهران بسیار سخت شده است، خاطرنشان کرد: مراحل اولیه این روند را که شامل مشاوره‌های اولیه است در مرکز اصفهان انجام می‌شود که در این ۱۵ سال برای اولین بار است که مشاوره بیماران انجام می‌شود و هر کدام شرایط اولیه را داشته باشند به مرکز سلول درمانی رویان معرفی می‌شوند.


شرایط سلول‌درمانی برای همه بیماران فراهم نیست


کوهی اصفهانی با بیان اینکه بسیاری از بیماران سلول‌درمانی برای آن‌ها فراهم نیست و نیاز نیست که به تهران مراجعه کنند، افزود: در اصفهان بیمار انتخاب و با تهران هماهنگی می‌شود و در یک روز و زمان خاص به تهران معرفی می‌شود و متخصصان بر اساس شرایط بیمار و با توجه به پروتکل‌هایی که دارند، بیمار را پذیرش می‌کنند.

مدیر بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پژوهش‌گاه رویان کار‌های پژوهشی در حوزه سلامت به خصوص حوزه باروری و ناباروری، علوم سلولی و سایر بخش‌های علوم زیستی را انجام می‌دهد، گفت: یکی از زیرمجموعه‌های پژوهشگاه رویان بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف است که وظیفه اصلی این بانک ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزاد‌هایی است که تازه متولد شدند.

خون بند ناف منبع غنی از سلول‌های بنیادی است

او ادامه داد: خون بند ناف منبع غنی از سلول‌های بنیادی است و معمولاً بعد از زایمان به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود، اما از سال ۱۳۸۴ این امکان در کشور فراهم شد تا خانواده‌هایی که علاقه‌مند هستند خون بند ناف نوزاد خود را ذخیره‌سازی کنند، قراردادی با بانک خون بند ناف رویان منعقد می‌کنند و بعد از آن کارشناسان بانک خون رویان به بیمارستان مراجعه می‌کنند و خون داخل جفت و بندناف را جمع‌آوری می‌کنند.

کوهی اصفهانی با بیان اینکه کارشناسان فرصت بسیار محدودی در حد یک دقیقه دارند تا بتوانند خون را جمع‌آوری کنند که بعد از آن باید به سرعت به آزمایشگاه رویان منتقل کنند، تصریح کرد: در آزمایشگاه سلول‌های بنیادی جداسازی و در دمای منفی ۱۹۰ درجه فریز می‌شود و هر زمانی آن نوزاد و یا خواهر و بردارش و یا شخص دیگری بیماری داشته باشد که با این سلول‌های بنیادی امکان درمانش فراهم باشد، از فریز خارج می‌شود و به مراکز پیوند منتقل می‌شود.

مدیر بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان خاطرنشان کرد: ذخیره خون بند ناف نوزاد یک فعالیت خاص و منحصر به فرد است که در خاورمیانه توسط محققان و پژوهشگران رویان بومی‌سازی شده و حدود ۱۵ سال است به مردم ارائه می‌شود و در حال حاضر خیلی شرایط بهتر و مردم و متخصصان به این امر آشناتر شدند و این فعالیت برای خانواده‌ها ارائه می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.