بازیگر سریال ستایش از ابتذال در جامعه هنری می‌گوید

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: ابتذال در هنر و جامعه هنری حکومت می‌کند و، چون موسیقی‌های الان محتوا ندارد، به دل مردم نمی‌نشیند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  رسول نجفیان بازیگر، خواننده، ترانه سرا و کارگردان درباره فعالیت‌های این روزهایش گفت: این روز‌ها اجرای برنامه «رسم زمونه» را در رادیو پیام دارم که جمعه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۴ به صورت زنده پخش می‌شود. در این برنامه مثنوی خوانی و شاهنامه خوانی دارم و از داستان‌های اسطوره‌ای تعریف کرده و از رسم زمونه می‌گوییم و لحظاتی را با مردم می‌گذرانیم.

وی با اشاره به هم نامی برنامه با ترانه معروف «رسم زمونه» نیز گفت: این برنامه هم بر اساس شعری که سرودم و خواندم، هدایت می‌شود. منتهی رسم و آیین روستا‌ها در شادی و غم و خشکسالی و ... را نیز در آن مطرح می‌کنیم.

نجفیان درباره تاثیرگذاری ترانه «رسم زمونه» و چرایی ساخته نشدن این قبیل ترانه‌ها در این روز‌ها نیز گفت: می‌توان گفت یک جا‌هایی را غفلت و فراموشی گرفته و ابتذال در هنر و جامعه هنری حکومت می‌کند و اصالت‌ها و ریشه‌ها حتی در شیوه‌های نوین مردم پسند و حتی به شکل موسیقی جاز عرضه می‌شود، اما، چون محتوا ندارد، به دل مردم نمی‌نشیند.

وی در ادامه نیز عنوان داشت: شعر «رسم زمونه» را به خاطر از دست دادن عزیزان و جا ماندن خاطره‌های لحظه به لحظه از آن‌ها گفتم و به شکل حیرت انگیز و نزدیک به سی سال از انتشار اولیه اش می‌گذرد و هنوز مردم نسل به نسل با آن ارتباط برقرار می‌کنند.


بیشتر بخوانید

  • وقتی ابتذال پنهان زیر پوست سینما کارد را به استخوان بازیگران می‌رساند

بازیگر سریال «ستایش۳» همچنین افزود: ما آن زمان دست روی ضروری‌ترین مسائل مهم جامعه گذاشتیم و یکی از این مسائل نگاه عرفانی است به اینکه این دنیا موقت است و ما دائمی نیستیم و فقط خاطره‌ها است که از ما می‌ماند، چه بهتر است که این خاطره‌ها دلنشین باشد نه خاطره‌های تلخ.

نجفیان درباره سریالی که قرار بود بسازد، نیز گفت: ساخت سریال «آهوی زخمی بی بی جان» یکی از آرزو‌های من شد، قصه این سریال برگرفته از داستان‌های شاهنامه است که ۶ داستان آن را برای رسانه‌های تصویری کارگردانی کردم، اما امیدوارم بتوانم یک روزی نما نقالی‌های نوین که داستان‌های شاهنامه است را از خودم برجای بگذارم و سریال «آهوی زخمی بی بی جان» را هم کار کنم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم داستان مربوط به زال و سیمرغ در تلویزیون پخش شد. رستم و سهراب، بیژن و منیژه، زال و رودابه، سیاوش در آتش، مرگ سیاوش نیز از دیگر داستان‌های این سریال هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار