رصد چاه‌های دشت قزوین با استفاده از پهپاد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین از رصد چاه‌های مجاز و غیر مجاز دشت قزوین با استفاده از پهپاد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ملکی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: از این پس رصد و کنترل تمامی چاه‌های مجاز و غیر مجاز استان و همچنین شناسایی حفاری‌های غیر مجاز با استفاده از پهپاد صورت می‌پذیرد.

ملکی با اشاره به مشخصات و کاربرد پهپاد خریداری شده اظهار داشت: ارتفاع پروازی این پهپاد حدود ۲ کیلومتر و طول پرواز آن حدود ۷ کیلومتر بوده و همچنین مجهز به یک دستگاه دوربین ۲۴ مگا پیکسلی است.

وی افزود: این پهپاد در هر پرواز بخش وسیعی از دشت قزوین را تحت پوشش قرار می‌دهد و می‌تواند اطلاعاتی در خصوص آخرین وضعیت چاه‌ها را با بهترین کیفیت در اختیار مدیران و کارشناسان مربوطه جهت تصمیم گیری و پایش داده‌ها قرار دهد.

ملکی از دیگر کاربرد‌های استفاده از این پهپاد را انجام عملیات نقشه برداری و تهیه نقشه از حریم و بستر رودخانه‌ها برشمرد و بیان داشت: شناسایی تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان و همچنین تشخیص ورود آلودگی‌ها به مجاری آبی و تهیه نقشه کاداستر از جمله کاربرد‌های این پهپاد پیشرفته است.

وی افزود: هدف ما از خرید این پرنده، حفظ و حراست از منابع آبی استان بوده، لذا امیدواریم با استفاده از این دستگاه به زودی شاهد کاهش تخلفات آبی در محدوده دشت قزوین باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در خصوص مجوزات پروازی این پرنده هم گفت: با هماهنگی‌های بعمل آمده تعدادی از همکاران شرکت با حضور در دوره آموزشی موفق به کسب مجوز خلبانی شده اند و برای پرواز نیز در حال انجام هماهنگی‌های لازم با شورای تامین استان جهت اخذ مجوزات مربوطه هستیم تا به زودی شاهد پرواز این پهپاد بر فراز دشت قزوین باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.