کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در مازندران

مردم مازندران از فروردین تا پایان مهر امسال ۷۰ هزار و ۴۰۰ واحد خون اهدا کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد مراجعه اهداکنندگان خون کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه مردم مازندران از فروردین تا پایان مهر امسال ۷۰ هزار و ۴۰۰ واحد خون اهدا کردند، گفت: آمار مراجعه اهداکنندگان خون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافت.

او با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی، اهدای خون در استان مانند دیگر مناطق کشور کاهش یافته است، افزود: ۴۸ مرکز درمانی استان همچنان نیازمند فرآورده‌های خونی و پلاسمای کووید ۱۹ هستند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل انتقال خون مازندران از مردم خواست با مراجعه به ۱۱ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار انتقال خون در استان، به کمک بیماران نیازمند گروه‌های خونی بشتابند.

تقوی با تاکید بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون استان، گفت: هیچ نگرانی بابت احتمال ابتلا به کرونا در این پایگاه‌ها نداریم.

او گفت: بیماران بهبود یافته از کووید ۱۹ در استان نیز در این مدت با مراجعه به مرکز انتقال خون بابل ۵۵۵ واحد پلاسمای خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون مازندران افزود: افراد بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ پس از ۲۸ روز می‌توانند برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون بابل مراجعه کنند.

اداره کل انتقال خون مازندران با داشتن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی و بیمارستان‌های استان را برعهده دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار